woensdag 23 januari 2013

23 Januari

                                        Het is nog steeds ijzig koud en we glijden naar school.
                                                  De schooltuin ligt er prachtig bij.

                                                          
  
                                                                                                         

                                              Ondertussen wordt er wel veel gewerkt !
                                                    Ook de spinnetjes hebben het druk ...
                                                               Prachtig niet !

                          

                                          

Verhaaltjes beluisteren, een nieuw versje aanleren, een  nieuw liedje leren en vele werkjes
maken ter voorbereiding van het 1ste leerjaar.
                                                                                        

                                          Pinguïns tekenen , boetseren en schilderen.


 



 Morgen worden de pinguïns afgewerkt en knippen
en plakken we verder aan onze sneeuwpoppen.





Juf Kelly gaat vrijdag op bijscholing, dus ik kom
vrijdag naar school.

 Dan is Juf Tania jarig ..en dit gaan we vieren !! 

Ze heeft beloofd om allerlei lekkere aperitiefhapjes voor ons klaar te maken !


Ik hoop dat ze mijn favoriete drankje niet vergeet ..
  Ik kom toch een dagje extra...



In de namiddag mogen de verse pannenkoeken niet ontbreken ......
en de cupcakes....


 Ik ga dus vandaag en morgen niet meer eten !
Morgen ga ik vlug om haar cadeau en om kaarsjes....
Ik heb een pak kaarsjes nodig voor de chocoladetaart die Juf Tania ook zal meebrengen
en heb er niet genoeg in voorraad.....




                             
                            Ondertussen proberen mijn jonge collega's, onder zware druk van
                                      Juf Tania, me gek te maken om enkele thema's voor
                                            te bereiden...
           In juni (ik weet niet of mijn heupje het zo lang volhoudt )gaan ze 
                          de sportieve tour op en trekken door het zonnige zuiden op zoek naar de Tour die dit jaar zijn honderdste verjaardag viert. 
Eerst gaan ze nog eventjes bij de apotheek
langs.....
En ja hoor..... ze hebben reeds enkele thema's 
voor het volgende grootouderfeest !
Niet te geloven hé !!!
Juf Saskia is de crisis beu .. dus om haar blij te maken 
willen ze werken rond de Euro(pa) en hopen ze 
eindelijk eens met geld te mogen gooien. (grootouderfeest 2013)
Wie naar het grootouderfeest komt in 2014 
krijgt een opvoering rond WO II met als thema "nooit meer oorlog "
Ons Tania was wat verward  (dat komt met de jaren...)
en dacht aan WO I 
en gooide het idee "Allo Allo" in de groep.
(Je weet wel, de serie met René Artois, Madame Edith ..) 
Vlug schreef ze de personages aan de collega's toe. 
En wat denk je, wie mocht ik zijn...
ja , je raadt het,
de oude Madame Fanny !!!
 
 

Wel, als ik die oude Fanny moet zijn, dan is ons Tania,
the Madonna.....with....

 
 




                                                                            
                                                  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten