woensdag 11 maart 2015

Woensdag en donderdag, 12 maart

                                                   

                                                 Wat een gejoel in het zaaltje...
                                              Juf Tania oefent de 'busevacuatie'..



                                                   
                                   Ik mag niet achterblijven en ook mijn  kleutertjes oefenen...
                                            met Juf Tania als chauffeur !!


                            
                                 ' De politie, Uw vriend'... ik fungeer als agent 
                                        en sla Juf Tania in de boeien.... 
                                                             

                                     Ze moest blazen.... jaja hoor positief !
                           Sleutels afgeven, rijbewijs inleveren en mee in de combi !!
                               Goed dat Carintje en ik er zijn... zo kunnen we verder...
                                                                   de bus !
                                                              
                                    Daarna beginnen we aan onze bundel 'Lente'.
                                         We schilderen ook de achtergrond voor
                                             ons knip-en plakwerk van morgen.



                                                            Verhaaltje.
                                           In de ochtend : 'Spikkie gaat verhuizen'


                                                                   




                                           Mooie tekeningen over Spikkie.

                                                                   

                                                                   

                                                                     




                                          Om af te sluiten : 'Het jonge vogeltje vliegt uit'
                                                           
                                                     Schilderen : krokusjes .
                                                                     
                                                              
                                                                     
                                                            


                                                                     
                                                      Schrijfoefening : de bloemen.
                                                  Mijn kleutertjes deden heel flink hun best !
                                           Over de middag was het 'Lentekolder'...
                                    Juf Muriel en Juf Tanja waren bezige bijtjes, hele bezige 
                                                           bijtjes in de tuin !! 
                                                         Dankjewel, voor het vele werk,
                                                               jullie zijn schatjes  !!
                                    Als tegenprestatie moest ik wel rondlopen met de
                                              wekker (een gekke kip) van Juf Muriel en fungeerde ik
                                             als Wc Madame voor de peutertjes .
                                                                         
                                Gelukkig kreeg ik vakkundige assistentie van Caithlyn.
                                                                      


                                             Juf Muriel is duidelijk heel fier op haar werk !

       



                                         En Juf Tania, wordt een dagje ouder, ze zet haar
                                    brilletje op... anders ziet het het verschil niet tussen onkruid..
                                             plantjes.... wormen...en ander ongedierte...
                                          
                            In de namiddag is er terug integratie met het 1ste leerjaar.
                                      Terug mochten er 5 kleutertjes bij Juf Lien.
                                                                    
                                   Lucas, Ali en Nickje zaten vorig jaar bij mij en die kwamen nog
                                                               eens langs .
                                                               
                               Ze hebben gepuzzeld, met de piratenboot gespeeld en ja hoor
                                 mijn kleutertjes geholpen bij hun werkjes.

                                                               

6 opmerkingen:

  1. Ik vrees dat ik té braaf ben voor deze wereld !
    De volgende dagen oefen ik de evacuatie ook met de peuters en de eerste kleuterklas.
    De 'echte' evacuatie oefenen we op de bus van Carine !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. TE braaf ?????
    Ik verslik me in mijn eten nu...xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ocharme toch .. da's nu het laatste wat ik wil dat jij je verslikt !! Beter knabbelen collega en niet zo gulzig zijn .. dan heb je dit echt niet voor !

      Verwijderen
  3. Nu heb ik het echt wel gehad .. IK .. OUD ??? Juf Anne, jij hebt dringend nood aan een goeie bril want IK had NIET mijn leesbril op maar wel mijn zonnebril !!!
    Ik geef je het adres en telefoonnummer van mijn oogarts door, ik geloof dat je dringend toe bent aan een afspraak !! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. beste collega's niet te veel kibbelen hé ! Ze zeggen dat ik soms te veel in mijn hoekje blijf met mijn peutertjes. Maar dat is niet voor niets, lang leve de rust !! hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juf Anne en ik .. kibbelen ?? Nooit !! Wij zijn de allerbeste collega's !!

      Verwijderen