zondag 5 april 2015

Maandag en dinsdag, 21 april

                                                                      

                                                         Zoals beloofd komen
                         mijn kleutertjes eind juni eens naar mijn tuin.. om te spelen,
                                           ijsjes eten... en naar de visjes , kikkertjes en
                                          salamanders in mijn vijver kijken.
                                    Het zal een drukte van jewelste zijn want reeds
                           nu liggen er eitjes van kikkertjes en padden in mijn vijver.
                                                                     
                                                         Kikkerdril..
                                                                          

                                       Slierten van padden vol met eitjes..
                                                                  

                                 Mijn kleutertjes zullen het, denk ik leuk vinden 
                                                al die kleine beestjes...
                     Maar... uit ervaring weet ik dat die beesten als ze 2 maanden oud zijn, 
                                       al een oorverdovend lawaai kunnen maken...!
                             Ik denk dat mijn dochtertjes gek zullen worden en dit
                                                 midden in hun 'blok'..
                                                                   

                                             Meer nieuws in de maand mei en juni...
                                                                  

                                                         Gezonde week..
                                        We starten de week rustig... alhoewel.. 
                                Shirley is terug na een zware heupoperatie !! 
                                                                      

                                                              We zijn heel blij ! 
                                                Af en toe moet ze nog in de rolstoel..

                                                     Ik kon het niet laten...
                        Misschien een toekomstplaatje.. Juf Tania zorgt voor me als 
                                                   ik wil werken tot mijn 65ste....
                                                                   
                                           Onze toekomstige speeltuin !
                                             

                                                   
                                                 
                                      De kleutertjes vinden het in ieder geval leuk !
                                                          
                                              
                                                 
                                         Daar is werfleidster Tania... de drijvende kracht 
                                      en dit al 24 jaar, ( ik ben er zelf al 19 jaar getuige van)
                                              achter ELK project in het kleuterblok !
                                Een complimentje is wel op zijn plaats, bescheiden als ze zelf is !
                                                                                 

                                                                


                                       Ik vroeg me al af, wat ze daar uitspookte..
                           Gelukkig was daar Liam die me verklapte dat ze mijn iPhone
                                           had verstopt... in de cabine van de kraan !
                                                             

                                                                 Ik ging vlug op zoek...
                                         Ik kon niet meer af de kraan en Liam bracht de stoel...
                                                                           



                                        Liam, hulpvaardig als hij is, wou me ook nog een handje helpen...
                                                 ik kon echt niet goed af het ding ...
                                                        
                                                                     
                                                                         
                                        Liam had veel werk.. het lag misschien aan mijn schoenen..
                              Goed dat de rolstoel van Shirley er staat.. je weet maar nooit..
                                                                    
                                                                  Mooi, niet !!
                                                                       
                                             Onze speeltuin is nog lang niet klaar !
                                          Na 15 jaar koeken verkopen en centjes sparen 
                           kunnen we eindelijk de speeltuin van onze dromen aankopen en installeren.
                                       Alleen hadden we de speeltuin nog groter gewenst ..

                                        dus op naar de volgende 15 jaar koekenverkoop :-)
                                                                      


                                                Nico en Caithlyn, beste vrienden !
                                                       
                                     Jongens en hun auto's.. Matteo en Liam.
                                                            
                                                                  



                                                  De meisjes... ik heb ze gemist !

                                                            Worteltjes oogsten..
                                     Juf Tania heeft mijn oogst gesaboteerd... 
                                                    frietjes tussen mijn gewas..
                                             
                                       
                                                                            
                                                                      


                                      Mijn kleutertjes zijn er het hart van in...
                                       gelukkig heb ik een reservepot met deftige worteltjes ...
                                                       
                                  Geen worteltjes zegt Liam....Nico, Benne en Caitlin kijken
                                                             heel triestig....

                                    Nu is het tijd om te werken.. samen met Juf Elina
                                  een leuk rekenspel om te leren rekenen : +1 en -1..
                                   Dit brachten Juf Tania en Juf Kelly mee van de beurs. 


                                                                          


                                                                           
                                                  En ook nog een taaloefeningetje.
                                                     Daarna mocht er gespeeld worden .
                                                                            




                                                              

                                             Juf Kelly heeft de trolley gemaakt....

                                                                                
                                De lieverd heeft van twee trolleys een nieuw exemplaar gemaakt 
                                                           Je bent een schat !.. dank je !!
                                                     Er kunnen heeeel veeeel schoenen in...
                                                                           
                                                                        


                                              Dit was de 'gehavende ' trolley.


                                                                De nieuwe trolley.
                                                                              


                                                           Na school doe ik boodschappen
                                          Mijn kleutertjes willen donderdag een vers, fris slaatje
                                                          in plaats van gezond ontbijt !
                                                        Maar ik beloof jullie dat het een heel
                                                          gezond slaatje zal zijn.. ontbijt.

1 opmerking:

  1. Wat een fantastische start van de laatste trimester .. de zon schijnt, de kinderen zijn reuze-blij ons terug te zien, ook de collega's zijn in hun nopjes .. én bovendien krijgen we een pracht van een nieuwe speeltuin.
    Ik zie alvast toe op de werken als volleerde werfleidster. Ook juf Anne toont zich van haar beste kant en klimt -mét hakken- op het gevaarte.

    BeantwoordenVerwijderen