vrijdag 15 januari 2016

Maandag en dinsdag, 2 februari

                                                                    Nog 3 keer slapen !


                                                                         Feest !
                                                               


                                        Op maandagochtend turnen mijn kleutertjes met
                                              Juf Ilse, maar ik ben toch al heel vroeg aanwezig om
                                                             alles klaar te leggen.
                                      Als ik wil gaan kopieren, blijkt dat mijn jas, tas, sleutels en sjaal
                                                             verdwenen zijn...
                                          Gelukkig zijn de kleuters van Juf Joke eerlijk en komen
                                             me verwittigen dat ze de 'dader' hebben gevonden..
                                                                 En wie zit daar te pronken....
                                               met mijn sjaal, mijn handtas.. en mijn jasje...
                                              
                                                                                

Voor aandachtige kijkers... Juf Tania krijgt mijn
jasje niet dicht.. ze is nogal 'breed van karure'..
zoals mijn omatje altijd zei.



                                       Xander koos voor een nieuw sprookje 'Assepoester.




                                                                         
Bij het spelen in hoekjes kozen Viyana, Leonie en
Xander voor de dokterstasjes...
Leonie was zwaar ziek en werd vakkundig geholpen
door Dokter Viyana en Dokter Xander.

                                                                                  
                                                                                 

In de namiddag koos hij een boekje uit thema
carnaval.

                                                                          

Knutselen van toverstafjes.
Eerst sterren prikken.

                                                                              
                                                                           
                                                                         


Dinsdag, verder werken aan de toverstafjes
en maskertje smet lintjes.

                                                                      

Viyana helpt de toverstafjes afwerken.


Schilderen : een clown.

                                                                        

                                                                     Prachtige werkjes.

                                                                             
Milano was jarig en bracht ook voor
de kleutertjes van onze klas, lekkere snoepen mee!
Dankjewel !

                                                                          
Na het vele knutselwerk, werden de kleutertjes terug
ridders en prinsesjes !


                                                                              
Ju Tania haalde halsbrekende toeren uit..
en dit op haar leeftijd...
ze begint de zaal al te versieren voor
het feestje van donderdag !



                                                                  
                                            Ze is heel tevreden over zichzelf..



                                                                     

Ondertussen wil Juf Joke zich bewijzen en boort ijverig gaatjes in haar prachtige
lampion..
wat een mens al niet doen om toch maar een beetje
de knutselwerken van ons Tania te evenaren..
.

                                                                                 

                                                        Vicje kijkt heel bedenkelijk..




                                                                           
                                        En wie ruimt ondertussen hun vuile afwas op... juist ja,
                                                                ondergetekende...
                                                          Het slaafje van dienst....!
                                                                    
                                                                         
Ik ben dan maar naar mijn klasje gegaan
en troost gezocht bij mijn kleutertjes...
Yentl koos een mooi verhaaltje
'Clowntje durft'
                                                                            



                        Onder de speeltijd zit Juf Tania me uit te lachen met mijn project dat
                                                ik zal uitwerken na de krokus....
                                                      'De mooiste vis van de zee'...
                            Ik ben de 4 boeken gaan kopen, veel knutselgerief gekocht... veel
                                                        materiaal om in de klas te zetten..
                                                      kortom.. het wordt een plaatje.
                              En wat zegt ons Tania nu...'JIJ moet wel zelf de 'mooiste vis' uitbeelden..'
                                      Nu moet je weten dat die vis wel heel erg blinkt en schittert,
                                                         maar een dik geval is....!
                                                 Doet ze er nog een schapje bovenop en
                                  jaagt me de daver op het lijf.. door te zeggen dat Juf Joke mijn jumpsuit
                                      van Michael Kors aan flarden heeft geknipt !
                                              (Juf Joke zou die vakkundig herstellen)..
                                            Deze avond ga ik steun zoeken bij Mevrouwtje Bombay..
                                                         mijn lieve, begripvolle buurvrouw.
                                                                       


......bij haar volg ik zangles...









1 opmerking:

  1. Zeer mooie toverstafjes .. heb ik die ster al niet eerder gezien .. wie is zo kunstzinnig om zoiets te ontwerpen ??!!

    En ja, op mijn jaren onderneem ik de meest hachelijke toestanden. Gelukkig ben ik nog gek genoeg om dit alles te doen want onze feestzaal wordt prachtig ! Geloof me maar !

    BeantwoordenVerwijderen