maandag 16 mei 2016

Maandag en dinsdag, 24 mei





                                                                      

                                                           Deze morgen kiezen de kleuters 2
                                                                verhaaltjes voor vandaag.
                                                                           

                                                   
                                          We knutselen verder aan onze mooie vlinder.
                                     We kleven het kopje op het lijfje en schilderen het zwart.
                                                                                    


                                    Alles laten drogen en ondertussen prikken we de vleugeltjes en
                                             beplakken de onderkant met mooi gekleurd papier.
                                                                           

                                                                        
                                                                    
                                                                      


                                         Ondertussen vergeten we de voorbereidende oefeningen
                                                               voor het 1ste leerjaar niet.
                     Kleuters die kleine beestjes hebben gekleid, schilderen die vandaag.
                                                                         
   
                                                                       
                                                                   Versje 'rupsje at'.
                                                     We knippen en plakken een rupsje.
                                  We tekenen en knippen cirkels voor het kopje en lijfje.
                                Daarna kleven we wiebeloogjes, tekenen we het mondje 
                                                           en de voelsprietjes.

                                                                 
                                                             
                                                                   
                                                                 
                                                             
                                                                  


                                                                  

                                                                     Dinsdag
                                  Vandaag werken we alles af en schilderen we prachtige vlinders !

           
                                             
                                                                           
                                                                     
                                                                

Over de middag bleef ik op school,
normaal ga ik naar huis, maar aangezien mijn Justine 'blokt',
ben ik niet gewenst, wegens te veel lawaai..
naar het schijnt zucht ik te veel, maken mijn hakken, ja zelfs
mijn sneakers lawaai en maak ik zelfs bij het
lezen van de krant te veel lawaai.
Dus op school bij juf Tania blijven !
En als je denkt dat die blij is..
niets is minder waar !
Ze heeft zo éen van haar dagen..
Ik stel zelfs voor om haar te helpen knippen, maar zelfs
dat weigert ze, ik MAG NIET knippen.
Naar het schijnt knip ik niet goed genoeg op de lijntjes, 
stel je voor !!!!
Ik ben intriest...
Ik heb dan maar de oogjes van de vlindertjes heel secuur 
op hun kopjes geplakt..

In de namiddag schilderen we vlinders.


                                                                    
                                                            
                                                                   
                                                                      

                                                                 
                                                                   
                                                                

  
En maken we een werkje cijfers : 
evenveel stippen tekenen op het lieveheersbeestje'.

       



 

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie rupsen, alleen hoop ik ze niet tegen te komen in mijn prachtige bloementuin of ik ga door het lint !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste volgers van de blog,
    Ja, ik knip liever zelf ! De fijne motoriek van juf Ann laat te wensen over .. recht loopt schuin en schuin loopt krom (als je begrijpt wat ik bedoel)
    Dus knip ik liever zelf en heeft iemand ooit niet gezegd : wat je zelf doet, do je beter ?!?
    Toch bedankt voor het aanbod, collega !

    Justine, ik wens je een fijne blok maar nu zit ik wel met het 'getater' van je mama, het overdreven zuchten bij elke kleine fysieke inspanning, het geklak van de schoenen .. Ik hoop -uit de grond van mijn hart- dat je de leerstof snel onder de knie hebt en jouw mamsie over de middag weer naar huis kan. :-) :-) :-) Ik heb ook nood aan wat rust !
    Gr
    Juf Tania

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot 30 juni 'ambeteer' ik je elke middag... je zou moeten blij zijn met mijn aanwezigheid, velen zouden een gat in de lucht springen !

      Verwijderen