dinsdag 10 mei 2016

Woensdag en donderdag, 12 mei

                                                                   
  

Vertellen : soorten sport.
Viyana en Leonie hadden zoals gevraagd
foto's mee van allerlei sporten.
Bravo en dankjewel !
juf Ilse meldt ons dat ze deze activiteit ook
deed en het heel 'cultuurverruimend' vond..
Juf Tania en ik liggen plat..
juf Ilse weet haar woorden goed te kiezen..
zo zie je, zelfs op mijn leeftijd leer je elke dag iets bij...


                                                                       

                                             Viyana had zelfs al Rode Duivels spulletjes mee !
                                                                              


  

Verhaaltje : 'De wielrenner'

We tekenen een wielrenner.

                                                                          
                                                  
                                               

Schilderen.

                                                       
                                              
                                                          
                                                 
                                               
                                                        


Bundel.
Schrijfoefening.

                                                 


Na school ben ik nog vlug alles gaan kopieren tot eind juni..
veel werk.
er was wat wind en enkele blaadjes waaiden weg,
gelukkig was daar juf Tania die als een 
pijl uit een boog naar de blaadjes sprong .

Heel lenig en snel voor haar leeftijd !
(dit zal ze heel graag lezen)



Donderdag.

Post ... van juf Tania!


Juf Tania bezorgde alle kleuterleidsters deze morgen volgend briefje:




Tous ensemble!!

 Elke voetbalsupporter kijkt nu al uit naar 10 juni, wanneer het startschot gegeven wordt van de campagne van onze Rode Duivels.

Zo ook de Tandemtrappertjes!

Wij hebben plannen...grootse plannen...sportieve plannen...Duivelse plannen.

Ik houd jullie niet langer in spanning.

Het thema van het project: Tous ensemble!! (wat anders???)

Wat volgt is een lijstje met opdrachten/duivelsuitdagingen voor groot en klein!

Opdracht één: elke leerkracht/kleuter/ouder draagt een tri-colore outfit de dag dat de duivels in actie komen.  Duik in je kleerkast en ga op zoek naar een zwart en rood en geel kledingstuk.
Laat je volledig gaan!  Niks te vinden in de kast?  Mijn cadeautje helpt je op weg.

Opdracht twee: verzamel 10 verschillende WK-items en stel ze tentgoon.  Wie spulletjes heeft, kan die bezorgen in de kleuterafdeling.

opdracht drie: opbouw tentoonstelling EK 2016 <creatief met rode duivels - bezorg me jullie originele kunstwerken en ik maak tentoonstelling.

opdracht vier: maak voor vaderdag een origineel WK-item/pakket.

opdracht vijf: Dompel de speelplaats onder in WK-sfeer.

opdracht zes: Ontwerp per klas een WK-trofee; bedenk een techniek en wees zeer creatief.

opdracht zeven: elke kleuter brengt een fluitje/toeter mee...wij vangen de WK-dag luidruchtig aan. (extra pijnstiller meegeven voor de kleuterjuffen)

Wij brengen de Rode Duivels samen naar de top!

Duivelse groeten,
Tania






Duivelse groeten van ons'duivelse Tania'..
Maar we kregen er een leuk presentje bij..
een mooie duivels shirt !
Dankjewel, je bent een schat!

               
                    De shirt viel een beetje groot uit voor mijn ranke, slanke taille, en dan heb ik
                                   me maar dit X Smalleke aangeschaft met de
                                          passende tekst  'Cute littel Red Devil'
                                                          Past perfect !

   

Ook Xander bracht een sportkrant mee ! 


Bravo !


        
Ook ik bracht nog iets mee..
de fietsuitrusting van mijn Lucje.


Een 'Tommeke Boonen tenuetje'... dan denkt hij dat hij ook
zo vlug kan fietsen...

                                                     

                         Truitje 'Ride for the Roses', voor goede doel.. kankerbestrijding..
                                                       toen mijn dochtertje ziek was.
                                                             

                          Lucjes voetbalboek.. met foto's van al de ploegen waar hij speelde..
                                                    en dat zijn er een pak !
                                 Milan was heel erg onder de indruk van de foto toen
                                   mijn Lucje bij Club Brugge voetbalde.



                                                                   
                 Viyana was dan weer in de wolken dat Lucje ook nog bij FC Eeklo, nu
                       Meetjesland speelde, de ploeg waar zij ook voetbalt !



Verhaaltje van een eend op de fiets !



En ook alle diertjes van de boerderij hebben
de fietsmicrobe te pakken !



Mooie tekeningen.


 Toen was er de speeltijd...
Op donderdag heb ik toezicht op de speelplaats...
Toen de opa en oma van Anastazja langskwamen, wou ik het
hekje openen en zag niet dat Percy rakelijks achter me kwam aangereden...
voor ik het wist lag ik op de grond...
En ik had sneakers aan, geen hakjes !
Door mijn 2 kunstheupen kon ik niet meer recht...
gelukkig was daar juf Muriel die me rechttrok..
een echte Florence Nightengale..

Juf Tania, mijn collega sinds jaren, was in geen velden te bespeuren,..
ik bloedde hevig uit mijn knie...
Juf Joke verzorgde die professioneel en ik kreeg een K3 pleister...
met hulp van Leonie en Viyana.




Ondertussen was de opa van Anastaja zo geschrokken dat hij niet
meer van mijn zijde week..
En waar was ons Tania ???

Eerst was ze geschrokken, ze dacht dat ik zou flauwvallen en
hield me stevig vast, ze zou me uiteraard erg hard
missen, moest ik terug naar de kliniek...
Maar toen ze zag dat ik OK was.. kwam die niet meer bij van het lachen!
Ok... ik lag er allicht niet heel elegant bij...
    
Juf Ilse was in de leraarskamer toen alles gebeurde, maar
vond het 'cultuurverruimend' dat de collega's zo goed functioneerden
in stresssituaties...
Gelukkig was daar mama Mieke met een hele zak oliebollen..
dit verzachtte de pijn..
Mieke, je bent een schat !!




Werkjes lezen, rekenen, schrijven in verband met
sport.

                                                              

Over de middag kwam de fotograaf voor de leerkrachten en 
daarna reden juf Tania , Juf Joke
en ik naar de Wibra om 'duivels' spulletjes .
Juf Tania eiste dat we in mijn cabriotje zouden
rijden MET open dak..
Ik heb haar dan maar op de achterbank
gezet.. ze wist niet hoe frisjes het daar kan zijn....
ze waaide bijna uit de wagen en haar permanentje
wapperde in de wind..
Razendvlug graaide ze mijn Liu Jo hoedje uit
mijn handtas, zo bleven haar haren op zijn plaats....




Eerst hadden we nog personeelsvergadering
en nu is het tijd voor een drankje..
dat heb ik wel verdiend !



Niet vergeten, morgen en maandag geen school !
Extra lang weekend !
Geniet ervan en tot dinsdag.

5 opmerkingen:

  1. Wie diende je de eerste professionele hulp toe ?? Wie veegde het bloed van je indrukwekkende knie ?? Wie hield je staande toen het zwart werd voor je ogen ??
    IKKE !!
    En als je denkt enige dankbaarheid te krijgen .. neen hoor .. Alweer een lesje geleerd !
    Toffe collega heb ik ;-) Bovendien houd ik aan de actie van vandaag lachrimpels over. Stel dan eens een goede daad !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja eigenlijk is het waar... je bent te goed...! xxx En die rimpels ..die heb je al langer dan vandaag, misschien enkele erbij nu..
    1 adres Dr Botox ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een looprekje mamsi?? ����������Nathalie&Justine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jufke Ann, gelukkig ben je terug in orde.. de kleutertjes zouden je te veel missen. Mooie foto's van de voetbal van je man. ben je nu een WAG ? IK vind van wel . Een blije mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve mama, ja hoor, ik voel me een WAG, tuurlijk .. :)

    BeantwoordenVerwijderen