woensdag 28 november 2012

29 november

                                                       
                                                                            
Brief van Piet :
Hey mokskes,
Stilaan wordt het 's nachts kouder.
Na een nachtje daklopen komen we vlug langs in jullie gezellig, warme schooltje
om ons te warmen maar vooral om te sporten !!

Alle Pieten hebben de sportmicrobe te pakken
en het helpt Schoorsteenpiet als we samen werken aan onze conditie.
Voorbije nacht namen juf Anne en juf Tania een kijkje in onze fitness-ruimte.

(Delano -tweede kleuterklas- was er niet zo gerust in
en vroeg zijn juf te komen kijken of Schoorsteenpîet wel echt sport)
Wel, zoals jullie juffen konden zien, werkt Schoorsteenpiet zich in het zweet.
Hij fietste voorbije nacht maar liefst 375 km bij elkaar
(dat is een pak meer dan het wielerpeloton rijdt in Milaan-San Remo)
Juf Anne en juf Tania waren de soigneurs van dienst :

bidon aanreiken met een sportdrankje,
Pietenbillen masseren,..
maar vooral Piet heel erg aanmoedigen.
Bovendien had juf Tania voor enkele boeken gezorgd :
1. Het ultieme wielerhandboek van T Boonen
met daarin alle info over trainen, materiaal, voeding en tactiek
!! Laat Piet nu enorme fan zijn van het wielrennen en van Boontje !!
2. Alles over het lichaam van de atleet   

                                                      Ja, we zijn fier op schoorsteenpiet.
Als hij zo verder traint, kan hij in een mum van tijd weer door de schoorsteen
en zullen alle pakjes dit jaar tijdig bij jullie zijn.
Sportieve groeten,
Piet Xxx
                                                           De fitnesszaal van Pietje.


Yelco en Noah waren deze ochtend al vroeg aan het sporten...
ik kon mijn ogen niet geloven...pompen....
ik viel steeds neer ! Dus ik moet dringend meer sporten !




Met lange tanden, .... trok ik dan maar op de  hometrainer.... met Quick Step pet
(dat moest van Coach Tania)
in het begin alles ok...



Maar na meer dan anderhalf uur fietsen....
het was bijna speeltijd, werd ik toch wel een beetje moe...



Natuurlijk volgde Juf Tania mijn voorbeeld..... ze kon het heel goed zeggen....






Ze had zelfs een boek bij..... en een pluim op haar hoofd....


Maar na 10 minuten (!) hield ze het voor bekeken.... haar aductoren...mompelde ze .
Jaja...
Wie is hier nu de fitste Juf ?????


Ondertussen schilderden mijn kleutertjes prachtige portretten van
Sint en Piet !!


                                                                                   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten