maandag 29 september 2014

Maandag, 29 november.

                                                                           4 Oktober
                                                                                    
                                                                        DIERENDAG !


                                             Deze week staat in het teken van onze vriendjes de
                                                                             dieren.
                                                   We leren hoe we ze moeten verzorgen,
                                                              eten geven, graag zien,...
                                            We praten over huisdieren, over wilde dieren,... 
                                                                                 
We tekenen, schilderen, knippen en plakken.
Niet te vergeten onze bundeltjes
met werkjes.


Maar in het kleuterblok was het onrustig...

Juf Tania was erg lastig vandaag...!

Ze dramde maar door over 'gevederde vrienden' en...

'kleinwereldmateriaal'.. !

Geen kat die haar begreep

of wist waar ze het over had....
Wij noemen het 'kleine spulletjes'...
Je weet wel, kleine kaboutertjes, littlest petshop,
dino's.. om mee te spelen...
Ze zeurde eindeloos door..
is dit nu 'manipulatiespel', of 'nabootsingsspel'..


Er was maar éen oorzaak..

Boontje is geen wereldkampioen..!
                                                     Hij had, om het zacht uit te drukken..
zijn dagje niet..
Hij kon niet over de berg (lees molshoop)...
.... ligt misschien aan de baard die hij kweekte.
Juf Tania was van plan om te voet, of per fiets naar Santiago
de Compostella te stappen/fietsen als hij won.


Eens terug zou ze de drank rijkelijk laten vloeien
en ons tracteren.. !
Niets van dus... wij blijven dorstig achter..
.......
Nu is ze echt niet in goede doen...!
Ze vergeet haar Gsm....
en ze vergeet bijna haar mamaatje af te halen !
Ze praat Engels tegen Solange, die Franstalig is..
ze hakkelt wat onverstaanbaren woorden in het Zuid Afrikaans
tegen Xander die enkel Engels verstaat,
en mist in haar eigen leeftijd..!
49 in plaats van 47... !
Hopelijk komt alles terug in orde na een goed nachtrust...
Misschien wordt het hoog tijd dat
ze een andere renner kiest om voor te supporteren..
Misschien Sep Vanmarcke...

Morgen hou ik jullie verder op de hoogte !


5 opmerkingen:

  1. Awel, awel, .. de heks van Halloween is vroeg dit jaar !!
    Ten eerste : men knipt en kleeft .. niet knippen en lakken zoals mijn + 50-jarige collega schrijft !
    Ten tweede : klein wereldmateriaal is de pedagogische term die officieel in het onderwijs gebruikt wordt ! (Was jij niet aanwezig in die les, beste Anne ??? Foei !!! )
    Ten derde : Ik heb er alles aan gedaan om de Belgen te steunen en die bergop in Ponferrada is méér dan een ordinaire molshoop
    Ten vierde : Ik geef toe .. was mijn gsm vergeten en ook de afspraak met mijn mama .. kan gebeuren hé !!
    Ten vijfde : Ik spreek best een mondje Engels / Frans / Duits enz Alleen vergeet ik soms wie wat spreekt !!
    Ten zesde : Ik was vrijdag doodop en vergiste me in mijn leeftijd .. waarom ik dacht dat ik 46 jaar ben, was me een raadsel tot op heden. Voor wie nieuwsgierig is .. ik ben toch enkele jaren jonger dus een -50-er
    Ten zevende : supporteren voor Van Marcke ?? No way ..

    Groetjes,
    juf Tania

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Wat ben jij giftig vandaag... :) xxx
      Slaap zacht, groetjes,
      Malafide.

      Verwijderen
  2. Nog eventjes fijntjes vermelden .. IK ZAAG NOOIT !!

    Groetjes,
    een prille veertiger

    BeantwoordenVerwijderen