maandag 15 september 2014

Woensdag en donderdag 17 en 18 september.


                                                               Dag van de sport !
                                                                                    


                                                                   Mijn sportieve klasje...





Ook ik kwam, sportief als ik ben,...
heel sportief voor de dag !
Elke dag ga ik joggen...
in het vroege ochtendgloren...


Als 'prima ballerina' had ik mijn assortiment dansschoentjes mee..



Pointes..


En de tapschoentjes..
Caithlyn kijkt vol bewondering naar mijn 'tapmoves'...
Ook Dinozzo en Nico kijken geboeid naar mijn klikkende schoenen..



 Spaanse schoentjes voor flaminco..
Blijkbaar vonden mijn kleutertjes het heel grappig !


Ook mijn jonge collegatjes kwamen sportief naar school...
Juf Tania...
kwam eerst per fiets..
Toen haar dynamo in haar wiel sloeg..
besloot ze ook al joggend naar school te komen....
duurde wel een tijdje en ze kwam om kwart voor 9 
(juist voor de bel) rood gezicht, hijgend en puffend aan..



In de klas werd ze  'duivenmelker'...
Als 'gevederde' vriend...is dit op haar lijf geschreven..
alhoewel ik denk dat ze de fazanten niet tot
haar gevederde vriendenkring rekent...


Juf Tania heeft alles bij wat nodig is om te winnen met haar duifjes..
dat moet ook als je wil samenwerken met de Chinese Duivenmelkers..
of het allemaal legaal is, laat ik in het midden...

Ons Veratje is ook in uniform paraat..
volksdans !


Nu nog haar danspartner zoeken, die ontglipt haar nu al de hele morgen..




Ha, daar is hij dan, haar danspartner, Meester Klaas van ICT..
Klaasje was zijn danspasjes vergeten en probeerde tevergeefs de
dans te ontspringen, maar dit was buiten Juf Vera gerekend!

Ook Juf Muriel was zeer sportief...
snorkelen is haar ding...


En haar voltallige klas doet mee...
Fientje en Thibaut.

Dan is er Juf Inge, die heeft de kunst van 'krulbollen' goed onder de
knie !
De gele pet is een must vindt ze...



En daar , wat een blinkend 'machine'..
wie is zo hip om daar mee te rijden..
Hebben we een 'Hells Angel' in ons midden ??




Victor is er niet gerust in..


...maar het is Carintje, onze buschauffeur !!
Iedereen wacht spannend af... zal ze op haar moto
wegscheuren ...?




Ja hoor... daar vliegt ze weg !

Ik kan het niet laten....en wil mee..
Victor is er niet gerust in..
en ook Fientje krabt bedenkelijk in de haartjes..
Thibaut durft niet te kijken.. hij draait zich om en
doet zijn oogjes dicht.





En ja hoor, ook ons Tania wil eventjes mee..
wie had dat gedacht..ons Taniatje..
'Born to be wild'...

Het was een super gekke, maar leuke dag..
toch voor de juffen..
hopelijk vonden ons kleutertjes het ook leuk !


Donderdag , 18 september.

Bundel : herhaling K2


Caitlin, Kythana en Diego, heel flink !



Flinke meisjes ; Elise en Millie.



Victor en Alizée , flink !



Liam en Caithlyn, flink !


                                                                

                                         
                                              We rijden met de bus naar mijn tuin.
                                            Alhoewel Victor zou liever met de auto rijden..
                                                           met open dak zegt hij.
                                                                                


                                     In mijn tuin kunnen de kleutertjes druiven, olijven en vijgen
                                                       plukken en proeven.
                                                                            

                                                 Daarna kunnen de kleutertjes er spelen in 
                                                   en krijgen ze een ijsje van mij.
                                                                        
Eergisteren ochtend zagen mijn druifjes er nog zo uit...


Maar Juf Tania's gevederde vrienden hebben zich ermee gemoeid en bijna
de helft opgegeten.... !!
Ik ben dan maar naar Delhaize gereden om extra druifjes..
Gelukkig zijn mijn olijfjes nog OK !

Ook mijn vijgen zijn perfect !



Mijn Justine wou terug op de foto met mijn kleutertjes en Juf Kelly.







Witte druiven.... sommige trossen zijn volledig opgegeten
 door Juf Tania's 'gevederden'..



Ook vele blauwe trossen zijn door de vogels opgegeten...



De rijpe vijgen liggen op de grond, aan de struik enkel nog groene 
die nog niet rijp zijn.





Gelukkig zijn er nog genoeg trossen om te plukken...
Er werden heel veel druifjes gegeten, de vijgen vonden
ze minder lekker.
Benne vindt het leuk.
Dinozzo heeeft een handvol druifjes geplukt.



Juf Kelly en Carintje !
Juf Kelly wil geen druifjes , wel een appelsapje...
Daarna mochten de kleutertjes de visjes eten geven.


Toen werd het tijd om op de glijbaan te spelen en konden
wij eventjes een koffietje drinken.





Caitlin en Alizée, zijn de beste vriendinnetjes !



Millie vindt de glijbaan, nog uit de tijd van toen mijn
dochtertjes klein waren, heel leuk!






Daarna was het tijd voor een ijsje.



Toen het bijna tijd was om naar huis te gaan, zong Alena
'We are the champions' voor Lucje... die ooit voetballer was...
in een ver verleden...
Wedden dat ze het openingslied mag zingen bij het volgende 
WK ...



Caithlyn vond het zo leuk dat ze wou blijven en 
bleef in de zetel liggen.

Het was een prachtige dag !
Bedankt Carintje om ons te brengen en dank Juf Kelly om me te helpen!



8 opmerkingen:

  1. Beste juf Anne,

    Als grote dierenvriend eis ik een rechtzetting .. de flamingo is een vogel, de flamenco dans je :-)
    Als mecanicien eerste klas weet ik dat er op een fiets een dynamo zit, domino is een spelletje en speel je dus.
    En Carine die wegschuurt .. waarmee ?? Een schuurborstel ?? Hahahaha, ik denk dat ze met de motor wegscheurt !!!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juf Tania, je bent dringend aan vakantie toe, want je doet nu wel heel giftig tegen je arme, oudere collega met heupprothese..:(
      Ik ben intriest...;(

      Verwijderen
  2. Uitstap K3

    Die druiven lijken verdacht veel op de exemplaren die juf Anne op dinsdag kocht in de winkel en ook de vijgen waren in aanbieding zo te zien.
    Precies of de paashaas is langsgeweest en ipv paaseieren nu vijgen verstopt.
    Waar gaat dat heen ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juf Tania, je bent lastig !
    Ok van die dynamo (ik ben geen fietswonder dus jehad gelijk , ook van de flaminco.. tikfoutje ! maar iedereen weet dat ik de famenco dans als geen ander
    onder de knie heb.. mijn 'entrada' is perfect om maar te zwijgen van mijn 'escobilla of zapateado'.. voetenwerk in uw taal uitgedrukt.. voila !
    Wat betreft de druiven... inderdaad sommigen opgegeten door JOUW gevederden (ik denk dat je ze de opdracht gaf..) en mijn vijgen, sommigen nog niet rijp, maar die die rijp waren , zijn inderdaad TOPkwaliteit, Delhaize waardig..
    PS Wil jij nog dat ik meega naar het Canadamuseum....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In plaats van kritiek te geven , zou je beter je blog aanvullen...
    'je bent in gebreke' zoals ons Veratje het zo mooi zegt.. hahahah xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de vijgen liggen er toch verdacht veel gelegd?????, mmmh

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn symmetrisch naar beneden gevallen.. Juf Muriel.. xx

    BeantwoordenVerwijderen