donderdag 14 mei 2015

Dinsdag en woensdag, 20 mei.

                                         Deze week leren we alles over, vlinder, rupsjes...
                                               werken werken we onze lieveheersbeestjes af.
                                                                          
                                                       Verhaaltje ' Suzette'
                                                                   
                                                                        
                                                                       
                                                Hele mooie tekeningen.
                                                                    
                                    Nu schilderen we het kopje van het lieveheersbeestje
                                                                 
                                           
                                         Kort na de speeltijd kwam Vyana mijn klasje
                      binnenrennen... éen van Juf Tania's 'gevederden' had iets achtergelaten op
                                            Tania's ruit... ik denk dat haar liefde voor
                                   haar 'gevederden'  nu wel op een laag pitje staat..
                                                                         
                                                    Nu begrijpt ze me misschien..
                                       Dit 'beest', ook een vriendje van ons Tania,
                                           wenst me elke dag een 'goeiemorgen'..
                                  nadat hij zijn rijkelijk ontbijt genomen heeft in mijn vijver...
                                                 


                                                    Woensdagochtend om 6u30...
                                                                              
                                    Na de reiger, stuurt Juf Tania nu een kip op me af...
                                                             

                                                 Woensdag : lieveheersbeestjes afwerken :
                                    wiebeloogjes kleven, stippen schilderen en pootjes knippen..
                                                         Verhaaltje en gesprek : vlinders
                                                         
                                                                 



                                                                        

                                                              
     


                                                       

                                                                
                                                   
                                                                         

                                                  
                 Juf Tania's geverderde vriend ... staat me op te wachten bij mijn thuiskomst ..
                                 Ze tikt steeds met haar bek tegen het zijraam, wat haar hele boze,
                            donkere blikken oplevert van mijn Justine die zit te blokken
                                                                in de living...
                                                       Morgen 'Coq au vin'...!



             
                                                              

3 opmerkingen:

  1. Ik heb toch een collega uit de duizend ! Juf Anne stuurde me net een bericht met de mededeling dat ze morgen - na schooltijd - snel eventjes mijn venster onder handen zal nemen .. blijkbaar is ze een talent in ramen lappen ; zonder strepen én met glans ..
    dus vergeet ik even snel de aanval van 'mijn vriendjes' op mijn raam.
    Dank je collega !! :-) :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeft de 'coq au vin' gesmaakt? X

    BeantwoordenVerwijderen