donderdag 14 mei 2015

Vrijdag 19 juni


                                                                         


                                                                      
                                                                            

                                                                     
                                                          Het spreekwoord zegt....
                                          'Als de kat van huis is, dansen de muizen.. '
                                                                               

                                                            En of ze dansten...!
                                                                        

                                              Eerst en vooral, terwijl ik bij mijn demente tante
                                         zat en wachtte om Justine op te halen na haar mondelinge
                                                      examen.... kreeg ik foto's toegestuurd
                                                               van Juf Kelly...
                                                 Foto's van schoolfeesten jaren geleden...
                                                   o.a. van een schoolfeest thema 'Disney'..
                                                              Juf Tania was Sneeuwwitje..
                                                                                   
                                                                                 

                                    Mijn Lucje was Aladin, ik was Yasmin.... 17 jaar geleden..
                                                                                   
                                                                                 


                                                                               
                                                     Mijn tanteke ocharme weet niet goed meer
                                            wat ze allemaal vertelt.. maar ons Kelly....!
                                                                          Ze smste...    
                                                     'Ooooh, wat WAS jij mooi'                en... 
                                               'Juf Tania hoe jong was zij dan wel ? '
                                                               Ik voelde me een fossiel.....
                                            Ik zei haar dat ik 10 kg magerder was en GEEN rimpels had..
                                                                                      

                                 en luisterde braaf maar heel ongelukkig verder naar tanteke....
                                      En als klap op de vuurpijl kreeg ik een'facetime' telefoontje en zag
                                          daar Juf Kelly's rode hoofd voor me verschijnen...
                                                 Ze had een 'klein' probleempje  !
                             Eén kleutertje had zich vergist van deur en had zijn behoefte gedaan,
                         jawel .. in ons mooie blauwe klasje ipv de sanitaire accomodatie op te zoeken.
                                                 Juf Kelly wist niet waar ze het had en ik ..
                                                       .. ik kreeg gewoon de slappe lach.
                                                                  Kan gebeuren hé ! 

                                                                             

                                        Ik heb het ooit eens voorgehad met een tweeling die 
                                                                een 'ongelukJE'
                                                             in het zwembad had...
                                                            Maar wat een teamwork !
                                                   Juf Kelly ging op zoek naar verse kleertjes, 

                                   Juf Elina poetste de  schoenen schoon mét een tandenborstel
                                   en Juf Tania raapte alles netjes op met veel papier..
                                          Gelukkig kwam de poetsvrouw nog                       

                                                   langs met een fris sopje werd
                                                                 mijn klasje opgefrist.
                                                                                                                                     
                                                               
                                                                 
                                            Dankjewel om mijn klasje terug' presentabel' te maken....
                                                                               

5 opmerkingen:

  1. Ongelukje ?? Geen wonder dat de kleuter de verkeerde deur koos !! Blauw is de hoofdkleur van K3 maar ook van ons sanitair .. Hier moeten we snel een oplossing voor bedenken vooraleer het voorval zich herhaalt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze memorabele schoolfeesten !!Juf Kelly had mijn collectie opnames ontdekt in de berging. Met pijn in het hart moest ik aanhoren dat we toch wat ouder geworden zijn !
    Vragen als : "Hoe jong was je toen ? .." staken als een dolk in mijn hart.
    Merci, collega's !! En ik die dacht dat we er nog best mochten zijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok, in de vakantie, vijs ik je deur eraf, hang die in mijn deurgat en jij krijgt mijn deur.. ik zal die dan in het .. groen, roze of geel schilderen.. xxx:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. elke leeftijd heeft zijn charmes jufjes.... jullie zien er nog keurig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel !!! Wie je ook bent, je hebt mijn dag gemaakt !!!

      Verwijderen