donderdag 14 mei 2015

Zaterdag, 20 juni

                                                                              

                                                         
Vandaag zijn we actief op het slotfeest van het Schaperke. 
Na 50 jaar sluit ons wijkschooltje de deuren. 
En dat afscheid ondernemen we samen met oud-collega's en oud-leerlingen. 
Ook ik was er een jaartje te werk gesteld, 
samen met juf Edith (Kleuterjuf K2 - K3) runden we de kleuterafdeling -
  juf Christiane (Onderwijzeres L1 - L2 - overleden) - 
meester Eric (Onderwijzer L3 - L4)
 en meester Eddy Van Hecke (Onderwijzer L5 - L6). 
Mijn Justine zat bij mij in de klas en Nathalie in
 het 3de leerjaar bij Meester Eric.





 Iedereen klaar voor "het allerlaatste optreden" .. 
onder het goedkeurend oog van oud-collega's : 
Directeur Etienne Martens en juf Jeanine, 
juf Edith (P-K1-K2-K3 Schaperke), 
meester Eric (L3-L4 Schaperke)
juf Leen (godsdienst) 
juf Lydia (L3 de Tandem), 
juf Anne Reinhard (K3 de Tandem)  
juf Laurette (L1-L2 Droomschip + oudgediende Schaperke) 
juf Hildegard (oud-zorgco),
Directeur Jenny De Potter, 
Directeur Filip Maertens, 
Directeur Nathalie (L1-L2 Schaperke)   .. 
Niemand wil dit afscheid missen ! 
De 'cava-madammen', Juf Dinah, Juf Tania (fotograaf van dienst, dankjewel !!) 
en ik.
 
 Oei, oei,...Juf Muriel vergiste zich van opdracht... ze werd verwacht
aan een andere tafel, het was dan ook nog vroeg in de  ochtend.


Daarna frietjes... eten met ogen toe, dan tellen de calorietjes niet...
Het was goed om samen afscheid te nemen van het 'groene' schooltje van 't oostveld
 waar we allemaal warme herinneringen aan bewaren. 
Iedereen ging op zoek naar zijn / haar stukje Oosteveld ..
We dachten even terug aan juf Christiane zaliger(onderwijzeres L1-L2) 
die na elke zwemles steevast 3 krulspelden haar haren injoeg :-) .
Of toen ze zittend op een stoel turnles gaf,
gezellig keuvelend met mijn Lucje die
op zijn vrije maandag de tuin een beetje netjes probeerde te houden....
Ook onze gedachten gingen even naar juf Myriam (zedenleer) 
die haar klas volstouwde met papier-maché creaturen. 
Meester Eric ging op zoek naar 'zijn' kastanjeboom die hij
 jaren geleden met zijn klas plantte. 
Juf Edith, juf Tania en ik liepen even binnen in ons 'oude' kleuterklasje.

 Ik herinnerde me vooral de trap aan de refter waar mijn 'kleine' Justine 
wateroverlast bezorgde. 
En Nathalie bidderend in de leraarskamer kwam zeggen dat haar zusje
een 'ongelukje' had... (ze moest af en toe 
haar kleine zus in toom houden, in zoverre ze in toom te houden was..)
De brandweer moest net niet uitrukken ;-)
.. 


Mijn klasje toen... in 1996...

 Justine in het midden, naast vriendje Mike, het zoontje van onze 
poetsvrouw Sandra.

 Sint en Piet kwamen in de klas...met Kiana en Goldie.



Moederfeest.
 Nathalie met sjaaltje boven hoofd...
in de klas van Meester Eric, 3de leerjaar.


 
 Nathalies klasje in een dansje op een klassiek stuk ... zeer ernstig...


Dansje van de 1ste kleuterklas.


 Mijn Justine, volle overgave.... de Macarena !

 Ik denk dat ze heel tevreden was over zichzelf.
 
We wensen de 'Schaperkes' nog een pak fijne laatste herinneringen 
toe vooraleer de deuren definitief  sluiten op 30 juni.  
Het jaar dat ik er stond, blijft me bij, ik heb
er hele mooie herinneringen aan,
ook mijn Nathlalie en Justine zijn dat jaartje nog niet vergeten ! 
 

2 opmerkingen:

  1. Ik was er in 1994 !!
    Als piepjong jufke, bij een team 'rijpere' collega's.
    Juf Anne was nog niet in zicht, zij pendelde toen elke dag naar Brussel !
    Sorry juf Anne, ik plaats geen foto's uit de oude doos wegens een té fout kapsel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaah, maar ik heb nog zo éentje... nu weet ik weer waarom je zo houdt van
    je 'gevederde vrienden'... je kapsel weet je wel .. :) nu lig ik wel eventjes plat ! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen