dinsdag 23 februari 2016

Woensdag en donderdag, 17 maart

                                                        

 2 de Paasbundel.



Viyana bracht chocolade eitjes mee.


Eitje beschilderen voor ons paasdoosje.


Boetseren kip, kuiken, haan... naar keuze.






Donderdag.

Donderdag.
Verhaaltje.
Over een kuikentje dat de computer van de boer heeft
ontdekt...
En wat hij vooral super leuk vindt..
is het spullen bestellen op het internet...


Een heel leuk boekje....

Iedereen moet mee met de tijd .. zo ook dit kuiken op de boerderij. 
Midden in de nacht glipt Kuikentje de boerderij in.
Ze gaat naar de computer en even later zit ze online te winkelen.
Klikklikklik - grappige theepot gekocht ..
Klikklikklik - een stoere motor gekocht ..
Klikklikklik - een horloge met diamantjes besteld .. 
Klikklikklik - honderd tassen en schoenen op elke site .. 
Klikklikklik - rolschaatsen voor de varkens en een step voor elk schaap,
de koeien krijgen een prachtige auto en de stier mag op vakantie naar Spanje ..
En zo gaat het maar door. 
De boer en boerin krijgen ruzie ..
maar als Kuikentje een vriend zoekt op het net, 
krijgt het verhaal pas echt een andere wending. 
Komt alles goed met Kuikentje ??
Schilderen de haan.

Bij de voorbereidingen van het schilderen had ik een 
'klein' akkefietje..
Ik kieperde per ongeluk een halve fles bruine verf over mijn
bleke jeansbroek..
Het was een oude broek met gaten..
maar toch ik was er het hart van in...!
Ook op mijn nieuwe witte sneakers waren er bruine verfspatten.
Gelukkig waren daar mijn kleutertjes om me
te helpen met
de verf eruit te wrijven...
Juf Tania en juf Joke lachten in hun vuistje..
die dachten dat ik alvast zou staan shoppen... 
ze hadden hun gsm al in aanslag om mijn Lucje
te verwittigen..
Maar niets is minder waar..
Alle vlekken zijn eruit na een wasbeurt in de wasautomaat..
zo zie je maar hoe spaarzaam ik ben.. 






























Beschilderd eitje versieren voor ons paasdoosje.





Uitwisseling met het 1ste leerjaar.
Dylano en Milan mogen bij Juf Lien.




Axana en Cyrano komen bij ons.


Het is mooi weer en ik heb toezicht, de
kleutertjes mogen in de speeltuin.

Juf Joke en juf Muriel verstoppen zich in de klas dus
vordert juf Tania
ons Ilse op om peren te schillen...
Het lijkt er heel gezellig aan toe te gaan...



Verhaaltje om te eindigen.
Jaapje en de grote kip.



Niet vergeten, morgen is er zwemmen.
Prettig weekend !




2 opmerkingen:

  1. Spaarzaam ?? Wat een giller !! Dankzij juf Anne -ja Lucje je leest het goed - kan Bulté Fashion overleven.
    Of zoals juf Anne steeds zegt : "De economie moet je draaiende houden"
    Wel collega, goe bezig ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zal me later dankbaar zijn .... XXX

    BeantwoordenVerwijderen