maandag 6 juni 2016

Woensdag en donderdag, 9 juni

   
                                                                       

2 jaar geleden was e rook duivels gekte, toen we naar Brazilië mochten !
Ik kwam op bezoek, ik was toen juist geopereeerd, een heupprothese, 
mijn Justine met het zusje van
Djalinca, Caitlin.

                                                                       
                                                        We oefenen de 'Brabanconne'.
                                                      We oefenen het 'Duivels dansje'.
                                                        Wiskundige initiatie : 'evenveel'.


                                  
                                        Talitha werkt morgen af met cijfertje '6'.
                                        Anastazja werkt verder aan cijfer '8'.
                                                                       

                                               
                                               We oefenen ook nog ons 'papaversje'.
                                                                       

                                                        Schilder en knipwerk afwerken !
                                        Ons elftal, geschilderd, uitgeknipt en op de vlag geniet !




                                                                        

             
                                  
                                        Leonie en Viyana zijn heel fier om ons kunstwerk van de
                                                      Rode Duivels te tonen.
                          De voetballers werden geschilderd door Leonie, Xander, Viyana
                                                                  en Georgio.
                                             In Ikea ben ik de kader gaan halen .
                            Ondertussen vond Lou mijn koekjes en mijn 'duivelse' bloemenkrans..
                                                                      


                                                 Van een klein duiveltje gesproken....
                                                                         

Ons Veratje komt het kleuterblok binnengelopen...


Rode beentjes..

Wat was ook weer de afspraak??
De eerste smeerbeurt is voor thuis...
daarna een herhalingsbeurt bij juf aan zee...
Blijkbaar wou ons Veratje heel snel een bruin onderstel...
Niet erg zegt ze, we hebben ons geamuseerd, dit is wat telt !



         Ondertussen was juf Joke druk in de weer met het maken van de beker voor
                                                       de Europese kampioen...
                         Ze maakte een beker met grote oren en schildert die in goud....
                                                           
                         Klein detail : de beker met de grote oren'... is de beker van de Champions          
                                                         League kampioen... in zilver.
                                                                      


                                                 De EK beker heeft kleine oren....... ook in zilver...
                                                                       

                                                    Ik ben een kenner, ik ben eigenlijk 
                                   een voetbalvrouw, mijn Lucje speelde jaren voetbal...
                                  Hij doorliep alle reeksen,  van 1ste Nationale tot
                                                                 1ste provinciale.

                      Ik gaf juf Joke de goede raad, niet in goud schilderen... 
                                       wel aluminiumfolie errond te doen....
                                                               Voila !
                                                                         
                                    
                                            Kan je ook altijd als hoedje gebruiken.
                                                            


En ze zijn vertrokken , ons Duiveltjes !
En route vers La France !


                                                                  Donderdag.

                   Len,  Xavier en Pietertje komen me in paniek halen .. ons juf krijgt een
                                            'crise' zeggen ze. Ze kan de Eiffeltoren niet maken !
                            Tekentalent als ik ben, vlieg vlug haar klas binnen en wat zie ik..
                                       Ze is niet aan het tekenen maar probeert 
                                          een Eiffeltoren in elkaar te knutselen..
                             Iedereen weet dat techniek nu niet mijn sterkste punt is...
                                                        


                                       
                                                                     

Ook Juf Tania doet haar best, zelfs juf Joke moet bijspringen.



 Samen sterk en zo geraakt de Eiffeltoren klaar.


Ondertussen valt mijn oog op Juf Tania's 'duivels' kleedje..
Ik pas het en ja hoor het past, juf Tania krijgt haar 2de crise..
zij die dacht dat ze zoveel ranker en slanker was dan mij !
Ok, op de cruciale rondingen, zat het een beetje krap .

We tekenen het vliegtuig van de Duivels.


                                         Mijn kleutertjes zingen de 'Brabançonne' !
                                                           Ik ben fier !

                                                                    

                                                  Ons zaaltje is mooi versierd !
                                                             
  


                                                                 


                                                                    


     

                                                                      
                                                                         
                                                                

                                                                     

En je zal het niet geloven, het was 15u05 en ons Taniatje was nog bezig
met werkjes maken voor de Rode Duivels...
haar kleutertjes maakten nog een puzzel....
Met rode hoofdjes werkten ze zich in
het zweet.. ze zullen goed slapen deze nacht.

                                    In de namiddag had ik toezicht op de speelplaats.
                                Het was warm en de buitendeur van mijn klas stond open..
                        toen plots Viyana me kwam melden dat er 2 peuters in mijn klas zaten...
                                                               Lou en Djalinca. ....



                                      Ze hadden mijn koekjes gevonden in mijn tas....
                                                                en bedienden zich..
                                        
                                                                
                                                 

Geertje kwam met de stoelen en tafels en tafels, 
maar hij was erg gehaast want hij had busdienst.
Dus de tafels bleven aan de schoolpoort staan...
Dank aan de papa van Sammy, Mona, de mama van Viyana en
Elien de mama van Emile en Julie om me te helpen te dragen !


     Niet vergeten  : morgen DUIVELS feestje !
Mijn kleutertjes zijn er klaar voor.

                                                                   
                                                                  

  


Iedereen in de duivels kleuren rood, geel , zwart !




Lieve ouders , 
Er is jammer genoeg een wijziging in de nog geplande 
uitstappen. voor de volgende weken.
Ik doe mijn best om alles te laten doorgaan.
Meer nieuws daarover volgende week.

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry, foutje geschreven dus begin ik opnieuw .. juist deze keer (hoop ik toch)

    A ja, ik leer mijn kleuters wat 'werkzweet' is daarom de resem opdrachten voor de K2-tjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen