maandag 5 september 2016

Donderdag, 8 september

                                                                 

Bericht van juf Tania :

Het is feest in de klas als kinderen jarig zijn. 
Het feestbeest-van-dienst geeft de klasgenootjes graag een geschenkje.
Liever fruit dan snoep, maar een lekker boek is nog een beter idee !
Kinderen die jarig zijn trakteren de klas op een goed boek.


De actie 'liever een boek dan een koek' loopt als een trein. 
Heel wat ouders kozen ervoor een boekje aan te kopen voor de verjaardag van hun kind.
En wees maar zeker, zo'n leesbrokje blijft duren .. het hele jaar door. 
                                                                           

Tot zover het bericht van juf Tania voor de ouders !
Ons Tania stuurt ons ook berichten... 
foute mails waarin ze ons 'opkotert' om alweer
een project op te starten...
als we al heel wat voorbereidingen maakten, krijgen we terug een mailtje..
Oeps, sorry... een jaartje te vroeg,
het project is voor volgend schooljaar...
En ik maar lege flessen champagne sparen!
Daarna maakte ze het uurrooster voor de toezichten..
Tot 3 keer toe moest ze herafprinten...
de uren klopten niet !
Als klap op de vuurpijl kwam juf Vera zeggen dat ze zich 
dan van schooljaar had vergist..
Ik vergeet soms, dat geef ik grif toe, en ja ik mis ook af en toe eens, 
maar juf Tania is 10 jaar jonger en het begint nu al..
ik vrees echt voor haar 'kortetermijngeheugen'....
De Home wenkt vrees ik....
Maar ik zal haar trouw op vrijdag... De'aperitiefdag' in
de home een bezoekje brengen!


                                Vandaag kiezen de kleuters een verhaaltje van Sammetje,
                                    de schildpad die voor de 1ste keer naar school gaat.


                                                                      
                              
                                           We maakten ook een eerste 'moeilijk' werkje
                                                      met lettertjes.. de 'r', de 's' en de 't'.

                                                                       
                                     Vic is al klaar, Ianis en Pieter overleggen nog.


                                                                    
                       
                                                                       Georghi en Gilles.
                                                                       
                                                Daarna mag er eventjes in de hoekjes worden gespeeld.



In de namiddag werd het snikheet... mijn verkoudheid speelt
me nog steeds parten, maar ik voel me toch wat beter..
en wat doet een gekke juf dan ...



Juist ja.. glijden op de glijbaan..
                                                                       

En de kleutertjes... die vonden het hilarisch !

2 opmerkingen: