woensdag 21 september 2016

Maandag en dinsdag, 27 september

                                                              
                                           Deze week werken we verder aan thema Fruit.
                                                   Als ik de bel laat rinkelen, komt Juf Wendy met
                                                   rasse schreden naar het kleuterblok...
                                                     Oei, ben ik alweer iets vergeten...
                                                          Maar nee, gelukkig niet!
                                                   Het is alweer ons Tania die 'in de fout' ging...
                                                           Een vergetelheidje...  Tutti Frutti blad
                                                                           vergeten indien.
                               Ik maak me nu toch wel echt zorgen en bel deze avond nog naar
                                                       Dr Bachmann, de geriater 
                                                               van mijn tanteke zaliger.
                                                                              

         
                                                  
                                                               
Na het onthaal en lange verhalen
over het weekend, beginnen we te werken.
Wie wil, mag verder knippen en 
kleven aan hun druiventros.
Kiara en Ian, 2 boezemvriendjes, werken samen !


                                                                            

                             Ondertussen wordt er water bij het zand in de zandtafel gedaan..
                                             en wordt er flink geveegd, na een 'ongelukje' met zand.



Verhaaltje.
Over Jeroen de Meloen die samen met Duim Pruim op dieet gaat.


Schrijfoefening.


                               
                                                Stacey, en flinke nieuwe kleuter.
                                      jaren geleden, zat haar oom Roy bij mij in mijn klasje
                                                         in het Schaperke.
En nog een nieuwe flinke kleuter, Junior,
ook zijn zusjes zaten ooit bij me.





Dinsdag.
Taaloefening.

Rijmen en woordstukjes.

Rekenwerkje : verzamelen met 3 stukjes fruit.
De kleutertjes die nog gen druiventros hebben
geknipt en geplakt , mogen dit nu doen.
Len en Nikolai, opperste concentratie.

                                                                      

                                             In de namiddag schilderen we een fruitmand.

                                                                      


Deze avond, overleg en daarna 
personeelsvergadering.

1 opmerking:

  1. Dr Bachmann ?? Mijn grijze hersencellen verkeren nog in prima staat.
    Juf Wendy kwam me zeggen hoe fantastisch, uitmuntend ik ben in administratief werk .. een pluim dus voor de juf van K2 .. moet je natuurlijk verdienen !

    PS : juf Anne, bewaar de gegevens van dr Bachmann goed, want vroeg of laat heb je hem nodig. Wist je trouwens dat je hersencellen sneller verschrompelen vanaf je 50ste ?? Ik blijf daar gelukkig nog van gespaard, jij daarentegen .. :-)

    BeantwoordenVerwijderen