woensdag 21 september 2016

Maandag en dinsdag, 4 oktober


                                                                     Maandag
                                                                   
                                                                   
Verhaaltje
' Sam wil een huisdier'


Bundel : schrijfoefening : de slak.
Lezen : woordstukjes
'Elk diertje zijn huisje'

                                                                      
                                                                    
                                                                    



Mijn kleutertjes deden het heel goed, dus dit verdient nu toch wel een
beloning.
Een snoepje en een koekje !
En... een mooi verhaaltje.
'De mooiste vis van de zee'.
'Regenboogje'


De kleutertjes vinden het verhaaltje zo mooi, dat ik hen beloof
om morgen de andere verhaaltjes van Regenboogje mee
te brengen.
Vorig schooljaar werkte ik dit thema volledig uit.
Ze willen ook Regenboogje schilderen..
Ik hou mijn hart vast, vorig jaar heb ik bijna een volledige
 fles blauwe glitterverf op mijn
nieuwe broek gekieperd..
                                                                  

Toen ik in de klas van juf Tania kwam, zag ik deze
rare 'plant' in een bloempot staan...
Haar kleutertjes leven in 'blijde verwachting'..
Volgens hen zou er volgende lente een fruitboompje
groeien
....
Ik zeg wel ZOU.
Ocharme de schatjes....
Volgens mij is dit puur onkruid... 




Dinsdag.
  We vieren dierendag !


Kleuters kiezen een verhaaltje...
ze zijn gek op Regenboogje

                                                                           

Klasbaasje Yari koos het boekje.

                                                                

                                                    Iedereen wil Regenboogje tekenen...

                                                             
                                                           

                                           Morgen willen ze hun tekening versieren met glitter.
                                                                        

Ana en Izabella leggen daarna woordjes.


                                                                                   

In de namiddag krijg ik bezoek van 'oud leerlingen'
Amelia, Sjoukje en Pietje !
Heel leuk weerzien.
Juf Tania is er als de kippen bij om
met hen op de foto te gaan..
Door met de jeugd te 'socializen', denkt ze
dat ze de 'eeuwige jeugd' zal verwerven..


                                                                                      

Daarna werken we verder : groep 1 schildert Regenboogje met
glitterverf.
Groepje 2 speelt in de hoekjes en schildert morgen.


                                                                     
                                                                     
                                                               

Morgen werken we alles af :
glitter op de schubben kleven en golven van
de zee erbij schilderen : een kleine
schrijfoefening.

                                                                     
                                               

Juist voor de speeltijd, komt Julie me halen.
Juf Tania ZOU iets lekkers hebben klaargemaakt.
De plaatselijke Pascale Naessens.
Na het debacle van de aangebrande appelmoes, heeft
ze duidelijk iets goed te maken bij haar schatjes.
en ja hoor, het is prachtig ...
een krokodil (komkommer) versierd met
druifjes, tomaatjes en salami...
Heel gezond...
klein minpuntje..
er stond ook een kommetje mayonaise.. en worstjes...
Slecht voor de cholesterol van haar bengels..
en toen ze even haar rug draaide,
dipten sommige kleuters
hun druifjes in de mayonaise.
Als lid en actief medewerker van het 'gezondheidsteam'...
kijk ik vol afgrijzen toe...


En voila, ons Tania is zich van geen kwaad bewust...
gelukkig is er morgen een sportieve dag..
SPONSORLOOP !

2 opmerkingen: