maandag 24 oktober 2016

Woensdag, donderdag en vrijdag, 2 december


                                                         

Woensdag



We vinden het boek van Sint !
Wat staat erin?
Mogen wij er zo maar in kijken??
Pietje gaat deze nacht over de daken lopen, dus
iedereen mag zijn schoentje zetten!
en .....
Sinterklaasmuziek in de kamer...
Overal liggen er gezelschapsspelen..


Blijbaar hebben alle Pietjes deze nacht gespeeld!
en NIET opgeruimd !

                                                      
                                                            

Moeten ze geen koekjes bakken,
pakjes klaarzetten..?


Verhaaltje : 'Sint wil op zijn vakantie'

Vandaag schilderen we de daken...

                                                                       
                                                             
                                                                     
                                                                   
                                                                         
                                                                            

                                       Daarna versieren we de daken met dakpannetjes...


Schrijfoefening : we tekenen met
een wit potlood de bakstenen op de schoorsteen.
We werken ons Pietje af.
Bundel afwerken.
Liedje en versjes inoefenen.

Ik verlies heel veel tijd, omdat Juf Tania te pas en te onpas mijn klasje
komt binnengestormd..

Ze is bezig met een worteldoos te knutselen voor haar kleutertjes..
Raar idee...
Haar schatjes moeten de doos klaarzetten met wortels voor
Slecht Weer Vandaag...
Het is een groot vraagteken hoe het beest met zijn grote tanden 
aan de wortels kan...
Volgens mij krijgt het paard
een depressie bij het zien van al die wortels die het niet
kan opeten...
Ik weet wat het is, ik ben vaak op dieet..
                                                                   

                                 Op woensdagnamiddag hebben we vrij... maar Sint en Pietje
                                                  kwamen een kijken nemen in onze klas !

                                                               

                                                                    
           
                              Juf Muriel was nog in haar klas en heeft alles stiekem gefotografeerd !
   
                                                                   
           
                                                             

                                                              
                                             Korneeltje voelt zich goed in de 3de kleuterklas.

Daarna nemen we een kijkje in ons zaaltje naar de kamer van Pietje..

Oei,oei...
Een thermometer, siroop, pijnstillers..
oei, oei, hier is iemand ziekjes !
Pietje is verkouden en hoest als een oud paard !
En Sinterklaas is bijna jarig !
Een gezond dessertje alleen zo kan PIetje vlug genezen...
sapjes, fruit,...
We leggen een dikke sjaal en muts klaar..
voila nu zal Pietje vlug beter worden !

                                                                   


Ik voel me goed... ik heb Pietjes mooiste schoentjes gekregen..
ik kan wel uren stappen ....



We werken verder aan de pietjes op het dak.

We knippen, prikken en plakken Pietjes op het dak !

                                                                 
                                                                      


Kiara is ziekjes en we werkten alvast haar werkje af.


Jurre is gek op de zandtafel en maakt een vaar geul in het zand ,
voor de stoomboot...!

                           

Ondertussen hebben we ook de pietjes in de schoolsteen afgewerkt !
Ze zijn prachtig, al zeg ik het zelf..
Juf Taniatje ziet groen en haast zich naar haar klas om 
éen of andere doos in elkaar te haspelen...
Ze is ook van plan om al haar gemaakte werkjes van dit
schooljaar aan Meester Tim te tonen..!
Wat ze verzwijgt is, dat er verschillende werkjes van vorig 
schooljaar tussen zitten..
zo heeft ze een hele valies werkjes... !

                                                                   
                                                                 
                                                                 


Nu maar hopen dat Pietje er iets in strooit !

Om af te sluiten komen 
Ali en zijn vriend een mooi
verhaaltje voorlezen.

Vrijdag, 2 december.

Pietje voelt zich beter maar ..
ramp, o ramp..
een briefje van Pietje..

Lieve kleutertjes, 

Ik voel me al iets beter. 
Alhoewel ik nog steeds snipverkouden ben, ben ik voorbije nacht toch eventjes gaan daklopen. 
Gelukkig zorgden de juffen voor een wolzachte sjaal en een warme muts. 
Bij het daklopen ben ik echter een zak vol speelgoed kwijtgespeeld.
Heeft iemand deze gevonden ? Ergens in een tuin of op een dak ? 
Zoeken jullie even mee ? 
O ja .. mondje dicht, Sint mag dit niet weten !!!

Groetjes, 
Piet 


Hij is een zak met speelgoed kwijt !
Oei, oei !!
Wat nu?


Gelukkig zijn daar Juf Tania en haar kleutertjes
die en nieuwe hele leuke zak in elkaar
knutselen !

Ik kan het niet helpen, ben echt al in kerstsfeer.


Ik zet dit weekend mijn grote kerstboom..
mijn Justine begint serieus te blokken en dan moet
het stil zijn in huis...
Aangezien ik af en toe eens iets zou durven
laten vallen, zet ik die boom nu al.
Je weet maar nooit...



Prettig weekend !


3 opmerkingen:

  1. Beste collega,
    Ten eerste, ik heb het paard van Sint nog nooit horen klagen.
    Ten tweede, ik werk me te pletter en spaar geen werkjes van vorig schooljaar.
    Ten derde, wie ziet groen van jaloezie ?
    Ik denk dat mijn collega liever een ander exemplaar wil in K2, jammer .. ooit gingen we voor elkaar door het vuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaah. XX ik zit hele dagen voor mijn haard voor je.. XX

      Verwijderen
  2. Prachtige kerstboom !!
    Het wordt een gezellige kerst ten huize van juf Anne.
    Eén vraagje, wat staat er op de menukaart op 24 december ? Zal er zijn ! Ik reserveer nu al een plaatsje onder de kerstboom - Tot dan !

    BeantwoordenVerwijderen