maandag 24 oktober 2016

Woensdag, donderdag en vrijdag 25 november

Belangrijke mededeling !


Lieve mama en papa, 

Om de klaswerking vlot te laten verlopen, 
wil ik met aandrang vragen om elke communicatie 
omtrent jouw kleuter te laten verlopen 
via mij, Juf Anne, de juf van je kleuter.
Heb je een nieuwtje, een berichtje of een mededeling .. 
laat het me weten via het mapje 
of noteer alles op een goed ouderwets briefje, 
indien het mapje in de klas ligt. 
Mondelinge boodschappen aan de schoolpoort
of een sms / mail / telefoontje naar andere juffen,
 raken dikwijls vergeten of 
worden door vergetelheid niet doorgegeven. 
Hoe kan het ook anders met meer dan 80 kleutertjes… 
Wij doen ons best maar soms raakt 
ons geheugen overbelast .. 
de gevolgen kan je dan wel raden.  
En een briefje is voor ons, kleuterjuffen, 
een goed geheugensteuntje. 
Dank voor jullie medewerking en begrip.

Juf Anne 



Verhaaltje.



Ons schilderwerkje van Zwarte Piet
afwerken.
Letterherkenning 'P' en 'S'.
Woordherkenning 'PIET' en 'SINT'.
Een 'magje'.
Wie wil schildert het paard van Sint.

                                                              
                                                                

Slecht Weer Vandaag !

                                                                   

Versjes en liedjes inoefenen.

We waren heel mooi aan het zingen,
toen plots de telefoon van Joke rinkelde..
Ze kwam met een grijns op haar gezicht
mijn klasje binnengelopen...
Je raadt het nooit..
Sinterklaas belde me...
alle kleutertjes waren éen en al oor !
En die Lieve sint, zegt.. 
'Dag lieve, mooie jonge dame !'
Mijn dag kan niet meer stuk !
Hij heeft eens heel goed in zijn boek gekeken en gezien dat ik een
hele, brave, lieve juf en mama ben...
En daarom zegt hij, krijg ik extra cadeautjes in
mijn schoentje.... en hij sluit af met
'wel 1000 zoenen voor de juf !'
Mijn kleutertjes zijn het er allemaal mee eens...
Sint heeft altijd gelijk !


Donderdag.

Vandaag is er jammer genoeg GEEN STROMEND WATER ....
en dit met 4 juffen en meer dan 60 kleutertjes ....
Als dat maar goed komt..
hopelijk heeft niemand maag-en darmstoornisjes....


Vandaag een briefje..
' Ik heb heerlijk geslapen - als een roosje-..
maar... waar blijft mijn ontbijt?
En de koffie ? En mijn dessertje?
Liefs, Pietje
XXXXXX
PS Sorry voor het beetje rommel.
Maar ik weet ZEKER dat mijn lievelingsjuf,
Anneke, alles perfect zal opgeruimd hebben...'
XXX
Elke klas bedenkt een lekkernij.
Hoe kunnen we Pietje verwennen?

Juf Ilse zal veeeel werk hebben..
mijn kleutertjes stelden 3 menuetjes samen....
zij mag kiezen...



Verhaaltje : 'Sint heeft luizen '.

                                                                     

                               Vandaag is er geen water, dus geen schilderwerkjes,
                                                     geen knip-en plakwerkjes !
                               Spelen in de hoekjes en voorbereidende werkjes voor L1

                             
                             Nieuwe spulletjes uit de speelkoffer van mijn dochtertjes.
                                                               
                                           Blijkbaar is het heel leuk in de poppenhoek.

                                                                
                                                                      
                                                               

                       Peurcy doet heel goed zijn best en puzzelen lukt nu al heel aardig ! 



Knippen.
(plakken is voor maandag)
'Wat ik wil van Sinterklaas'


Vrijdag.
Per klas maken maken we een super
 bereiding en dekken een mooie ontbijttafel.
ik weet zeker dat Juf Ilse haar beste beentje zal voorzetten....
Blijkbaar is juf Ilse op eendenjacht geweest.. 
(ik heb het van horen zeggen) ze wou 
'Canard à l'orange' maken...

Naar het schijnt was er geen eend, kip of fazant te bespeuren 
en is ons Ilse dan maar naar een 'schieting'
voor een trouwfeest gegaan...!
Ze heeft dus duidelijk mijn instructies gevolgd..
ze moest iets schieten... liefst iets eetbaars..
Wat en of ze al iets geschoten heeft...weet ik nog niet !

Ondertussen in het hotel van Pietje..
Juf Joke toont dat ze een echte keukenprinses is...
en vond alles heel lekker!

                                                 

                            Ze spoelde alles door met een lekker drankje en keek heel gelukkig..


Juf Muriel is al jaren een keukenwonder en bakt elke vrijdag..
toevallig de dag dat ik vrij heb...

                                          

                               En Juf Tania... wel die vindt het nodig om 2 gerechtjes te maken....
                       altijd al een 'strevertje' geweest... enkel in de zwemles was het iets minder...

                                                
                                                  
                                                                           

                                         Juf Ilse zit met de handen in de haren en begint er op los 
                                                       te 'kloppen'.... in het deeg welliswaar !
                                                       

Ze vraagt hulp bij de kleutertjes !

                                                

                                         
                                              
              

                                         Bravo, wel geen eenden, maar mooie croissants...

                                                               
                                             
                                                           Alles in het oventje!

                                                 
                                                         Maar.... na een tijdje.....
                                           Rare creaturen.. als dit maar goed komt....

                             
Eind goed al goed... heerlijke (hoop ik toch)
croissants !

                                                               
 De kleutertjes vonden de croissants super lekker !
Bravo juf Ilse !

                                                           


De kleutertjes testen een nieuwe app !
Ze kleuren een kleurplaat en daarna
komt hun kleurplaat 3d tot leven met de tablet !
Juf Ilse is een echt ICT-Wonder !

                                                                     

                                                                   


Dankjewel Juf Ilse !
Prettig weekend 


5 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat jij stemmetjes in je hoofd had.
    Ik heb het gesprek met Sint kunnen volgen en bepaalde dingen heb ik echt niet gehoord. :-)Foei juf Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. XXXX 'Het gedacht ist al'.. zeggen ze bij ons.... XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleine opmerking .. jouw tekst van de nieuwste app staat bij het fotomateriaal waar de kleuters druk bezig zijn croissants te rollen.
    Brilletje niet op ?? Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nie moeilijk doen he... ik had maagpijn... zag scheel van de pijn... XX

      Verwijderen
  4. Juf Taniatje.... vraag eens aan madre wat ze had gegeten en gedronken voor de maagpijn opzette...Justineke XX

    BeantwoordenVerwijderen