woensdag 12 maart 2014

Donderdag en zaterdag, 13 maart en 15 maart

                                                                    Triestig Nieuws.

                                    Juf Nicole, onze kinderverzorgster sinds jaren moet dinsdag
                                                              een operatie ondergaan.
                                           Nu is ook nog eens haar papa plots overleden !
                                      We wensen haar heel veel sterkte in deze zo triestige dagen !
                                                                              
                                                                                   


                                                                                       XX

                                                                      


                                                                         Panda Mania
                                                                                

                                                            Juf Tania is ons Mosvrouwtje
                                                    en ze wil een MOS hoekje in ons zaaltje
                                                                 op de Opendeurdag...
                                        En dat heeft dan ook onmiddellijk gemaakt in haar
                                                                      vrij uurtje turnen !
                                 In de krant 'Het Laatste Nieuws', kan je de panda knuffeltjes
                                                                    bestellen...MET paspoort !
                                                   Ik ben zo goed om Juf Tania in te lichten...
                                       ik weet hoe gek ze op die beesten is en ja hoor wat dacht je...
                                                      ik moest ze onmiddellijk bestellen.
                                                  De beestjes zullen mooi staan in Juf Tania's
                                                                        Mos hoekje..!
                                            Na een tijd dacht ik eraan dat ik naar alle waarschijnlijkheid
                                                         pandaknuffels in voorraad had..
                                  En ja hoor ik heb 4 exemplaren...van mijn dochtertjes gevonden...
                                      die kwamen blijkbaar geen knuffeltjes te kort toen ze klein waren..
                                         En ja ik weet nu al wat Juf Tania daarover zal zeggen .....

                                  Deze knuffels zullen mooi staan in Juf Tania's MOS hoekje !

                                                                                  

                                             
                                                                       

He, wat raar  !
Wat voor kleur zie ik daar ?
Het is een stipje nog heel klein,
zou het nu al lente zijn ?
' Dag klein bloempje in het gras,
ik wist nog niet dat jij er was !
Zal ik met jou naar huis toe gaan ?'
' Neen, o, neen, laat mij maar staan !'

Versje.
Bundel afwerken.
Groot schilderwerk :
'Ons lentetuintje' 


Tandemtrappertjes !!

We hopen ook dit jaar een supportersclub op te bouwen,
mama's - papa's - grootouders - familie - vrienden - collega's - sympatisanten .. 
die ons steunen met het kopen van één of meerdere supporterskaarten.
Betaal je € 1.00 dan ben je voortaan steunend lid 
van de Tandemtrappertjes.
Betaal je € 2.00 dan ben je erelid van de jongste en 
tofste wielerploeg van het land.
Verzamel zoveel mogelijk supporters en waag je kans !
Want voor elke supporter mag je een gok wagen
en wie weet, ben jij de gelukkige winnaar van onze wedstrijd.
Per supporterskaart ontvangt de kleuter een wedstrijdformulier.
Op vrijdag 21 maart en zaterdag 22 maart kan je je kans wagen.
In de klas van juf Tania zal een vaas staan gevuld met paaseitjes.
Wie het exacte aantal kan raden, neemt de vaas met eitjes mee naar huis.
Vergeet ook de schiftingsvraag niet in te vullen :
hoeveel supporters zal de supportersclub 2014 tellen ??
Go for it en véél succes !!!!!!






Vandaag, evenals gisteren geen turnles .. 
Juf Suzanne is ziekjes, 
dus aangezien ik zo heel soepel en lenig
stap, geef ik zelf een afmattende, intensieve turnles..
ik toon uiteraard alles voor...!

 We hebben nu extra tijd om in ons project lente..
tuin...MOS ...te steken !
We maken tal van mooie kunstwerken !
We hebben het druk want op 22 maart is er opendeurdag op school.
Er worden mooie lente-kunstwerken gemaakt. 
Benieuwd ?? 
Dan kom je maar eens kijkje nemen op

 ZATERDAG 22 MAART. 





In de voormiddag komen de leerlingen van Mevrouw de Walsche
de afgewerkte kunstwerkjes
van mijn kleutertjes tonen.
Het werd een pracht staaltje van samenwerking tussen kleuter
en student middelbaar onderwijs !

Alle werkjes zijn te bezichtigen in het Koninklijk Atheneum !
Kom vlug eens een kijkje nemen op de 

OPENDEURDAG OP
ZATERDAG 22 MAART !!




Renee, Thibo en Yari .









Renee en Kato.




Rienzo.
Juf Annelies had refter en ik wou eventjes naar huis om 
het diner klaar te maken 
voor de avond..
Terwijl wij dus hard (!) aan het werk waren...
gingen Juf Tania, Juf Muriel en Juf Vera op stap..


Gespot bij frituur den Beir !




Een gereserveerde tafel voor
 'De Tandems finest'
De dames krijgen privileges..!
Ja dat heb je met de 'upper class'...
Een tafeltje aan het raam en in de zon
en speciale bediening !!
Moet kunnen !



Na de middag was het prachtig lenteweertje en de kleutertjes van K2 en K3
konden op het plein spelen.
Juf Tania en ik hielden toezicht..
Eerst inspecteerde Juf Tania het domein... 
met een prikker ruimde ze al de papiertjes, brikjes..
plastiek.. op !
En het waren er 2 vuilbakken vol !
Daarna wou ze rusten...
Juf Tania zat confortabel op een mooie stoel..
ik.... ik moest me tevreden stellen
met een oude zwarte, onfrisruikende,  plastiek vuilbak...
Typisch toch !






Lucasje en Yokke.

De vriendinnen : Renee, Fee en Kato.





Jasper, Kayla en Kitana



Delano en Kjell.. 'hangjongeren'...
Neen, hoor, flinke jongens !!





Lenthe, Lucasje en Emiel.
Naar 'Royalty' gekeken..



Nickje en Rienzo , madeliefjes voor de juf !
Schattig !


Renee, Kato en Fee, reconstrueren een nestje !
Zo lief !

De kleintjes van de peuterklas en de 1ste kleuterklas bleven
veilig op de speelplaats..
Keandro heeft zijn toekomstige job gevonden..
dakbewerker.
Hij liep rond met een stuk 'dak' van de huisjes !



Met kennis van zaken legt hij uit,
hoe hij het stuk terug
op het dak krijgt !



Prettig weekend en tot maandag !
XOXO

1 opmerking: