zondag 16 maart 2014

Maandag en dinsdag, 31 maart, 1 april

                                                                       

En wat zijn mijn 'min of meer jeugdige' collega's weer sportief....


Ons Tania, ambassadeur van de wielersport in den Belgique ...

Juf Inge , consul van de wielersport... (foto volgt)


Lenneke kan niet onder doen en heeft zijn skatebord mee!


Paasmandje afwerken.
Nestje afwerken.
Bundeltje.
Verhaaltje.



Waarnemen de paashaas.
Tekenen : de paashaas.













Schilderen : de paashaas !

Kleine Picasso's !

















Verhaaltje
'Het mooiste paascadeau'.


We zijn het er over eens dat dit nu niet de mooiste paashaas ooit  is...





Toen was er Juf Tania....
Ze beval !! ons om ..
STIPT om 12u40 terug op school te zijn..
Juf Inge ocharme had refter en zat met haar eten in haar keel,
Juf Muriel had middagtoezicht,
en ik sta voor een zwarte heupoperatie ... en wordt geen rust gegund...
maar neen, ons Tania aanvaardde geen enkele uitvlucht !
We MOESTEN een 'fietsexamen' afleggen...


Zeer moeilijke vragen.....!
 Ik dacht echt dat Juf Inge
haar 3de baby ter wereld bracht.....
Juf Tania met de stok !!!



Op de foto lacht ze, maar ze kwam zeer 'dreigend' over en deed me denken
aan mijn jonge jaren, toen ik klein Anneke was en
ik in het 3de leerjaar met de stok bedreigd 
en geslaan werd door Zuster Marie Ancilla..
En dit omdat ik niet goed kon breien..
en ooit eens haar inktpot omver gestoten had...
Ik hield er een trauma van over..
Dit beeld komt nu allemaal terug...
door Tania's aanblik...



Zuster Tania...


Daarna verbeterde ze met strenge hand EN RODE balpen !!!
Ook Juf Vera moest eraan geloven
 en MOEST de test doen !


Juf Muriel weet nog niet wat haar te wachten staat...




Toen ik Juf Inge enkele antwoorden wou influisteren (goed zoals ik ben),
was daar weer die stok .. en Juf Tania !
Na het toezicht hoorden we een gezucht en gemekker uit de klas van Juf Tania komen..
Daar zat ocharme Juf Muriel...
met naast haar... Juf Tania MET stok !

Na de speeltijd vond Juf Tania het ook nog nodig om me te teisteren
met 'fopjesdag'..



In de eetzaal is er ... water met...


Isabelle speelt mee..
wate rmet een aprilvis !

Dan weer Juf Tania...
Eerst was ik mijn schoenen kwijt....
Daar liep zij mee rond te paraderen...

en lag eventjes later languit op de grond..
'welbesteed' , zeggen ze  waar ik vandaan kom !



Daarna hing er tandpasta aan mijn deurklink...

Gelukkig was daar Emileke om alles netjes af te kuisen.
Lieve jongen !
Hij wist dat zijn arme juf het zwaar te verduren kreeg...

Daarna was Juf Inge 2 uur !! op zoek naar haar fiets.
Bijna stonden haar dochtertjes voor een gesloten deur...
wie had de fiets verstopt..?
Gerda..! Maar onder zware druk van Zuster Tania !
Vandaag had ze iets 'duivels' in zich...
dat belooft voor het Wereldkampioenschap voetbal !!

En ook Juf Tania's 'gevederden'
hebben zoals hun bazinnetje  iets 'duivels' in zich..
Er komt  niet alleen een lelijk kuiken hun ei,maar 
ook een konijn  !!



Tot morgen !
XOXO

4 opmerkingen:

  1. Wel, wel .. ik streng .. hoe zou dit komen ???
    Juf Anne heeft een harde hand nodig of het loopt slecht af. Steeds slaat ze haar kwebbel overal tussen. Discipline is haar vreemd. Mits de juiste aanpak valt er nog iets van te maken.
    Mijn vroegere collega 'Meester Eddy' verwoordde het ooit zo : Sinds die Anne Blomme hier werkt, is het over met de rust. Ons Tania was zo'n brave maar met de komst van Anne veranderde ze in een klein duiveltje.
    Ik moet hem gelijk geven, maar het was en is uit zelfbehoud, want geloof me .. ik heb het zwaar te verduren !!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, ik meen me te herinneren dat zuster Marie Ancilla niet oud is gestorven, het arme mens had het aan haar hart en daar heeft juf Anne zeker haar aandeel in gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had daar niets mee te maken...!
      Maar wat met de vroege dood van Zuster Andrea ???

      Verwijderen