zondag 2 november 2014

Donderdag, 6 november

                                             
Verder uitwerken prentenboek voor kleuters :
'De Grote Oorlog'..



De diertjes vertellen, niet alleen met vliegtuigen
wordt er oorlog gevoerd,  maar ook met schepen op zee...



De mensen vluchten hun huis uit, uit angst voor wat nog komen zal.



Donderdag in de namiddag  : Uitstap.



                                         Canada Museum.

                                                                              

Kasten voor medailles, petten, helmen,...






Legerkostumes uit WO I


Liam kijkt heel geinteresseerd.




De Heer Gilbert Van Landschoot, de conservator van het museum
en zoon van Maurits Van Landschoot, een oorlogsveteraan,
 geeft ons
professionele uitleg..
alhoewel het stukje over de vos en de baard ontsnapte me...










Donart en Dinozzo vinden het SUPER !



Er draait een filmpje over de oorlog... Donart is heel aandachtig !


Ook Carintje vindt het leuk... iets over water in de velden tot aan de heupen..






Precies echt !



Blijkbaar mochten we geen foto's nemen..



Korporaal Kelly tot Uw dienst !
Daarna kreeg iedereen een drankje !



Gezellig onderonsje !

En daar is ie dan, de tank die ik zo vlug opmerkte
bij het opdraaien op de oprit naar het museum...


5 opmerkingen:

  1. Ik begrijp het allemaal niet meer .. geef toe, die tank had je niet gezien !!! Weet ik wel heel zeker !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was verblind door het zonlicht... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks van .. het druppelde in Eeklo !! Je neemt een loopje met de waarheid, beste collega ..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reactie pedagogische studiedag :
    Sorry .. ik geen talent ?? Wie gaf me de raad om te mikken naar die zwarte lijn op de baan ?? OK, ik had die lijn in het midden niet gezien dus belandden de ballen onmiddellijk in de "greppe" Maar dat is dan weer een tactiek van juf Anne .. ze wou kost wat kost winnen, weet je.
    En na het drinken van haar geliefde drankje (gin en tonic) komen de meest snode plannen tevoorschijn.
    Wat heb ik het toch steeds hard te verduren .. je zou er wel eens zuur bij gaan kijken !!

    BeantwoordenVerwijderen