vrijdag 7 november 2014

Maandag, 10 november, woensdag en donderdag 13 november.

                                                                              
                                                 
                                                                                    


                                                     Voor ons geen extra dagje vrij, maar een
                                                                   pedagogische studiedag !
                                                                                   
    
                                                  Juf Kobie maakte het ons heel gezellig.
                                                           Start om 9 u met een gezellig ontbijt , 
                                                     om 12 u etentje en daarna bowling !
                                                        Ze was jarig en het werd super leuk .
                                                              Proficiat en dankjewel !!
                                                                                   
                                                 Maar....gisteren laat nog een mailtje van,
                                                     hoe kan het ook anders, ons Tania !
                                                                Ze liet ons al om 7 u!!  opdraven ..
                                                       om ons uitleg EN opdrachten te geven
                                                    ivm met de vele nog komende festiviteiten...
                                                     
                                                                           Grootouderfeest...
                                                                     
                                                                                     

Sinterklaasfeestje
en Kerstfeestje..


                                                                                   

We waren éen en al oor en noteerden alles heel gedwee.
Daarna de bijscholing !
Tegen 12 u nuttigden we een lekkere aperitief...
 Juf Tania een
LARGE Gin&Tonic...!
                                                                               

Na het gezellig samenzijn trokken we naar de bowlingbaan.
Juf Muriel is een echte' winner' en scoorde de 
éne 'strike' na de andere.


En dit maakte haar heel gelukkig...
Zo gelukkig zelfs dat ze vlug haar man smste, dat ze aan de winnende
hand was.
Juf Tania daarentegen, keek zuur...


Heel zuur...
haal bowlingballen belandden steeds in de 'greppe'.




Juf Tania geeft me goede raad....dat dacht ik toch !
Ik ben zooooo goedgelovig...



Oeps... nee geen strike... !
Juf Tania is een slechte coach !
Ze glimlacht....
En terug geeft ze me advies ...
Hoe is het mogelijk dat ik haar raad volg...
lijkt meer op een samenzwering....




Oh neen, de bal gaat precies de verkeerde richting uit...
dit is hekserij !!
Juf Tania giert het uit....

Juf Tania heeft echter de smaak te pakken en gaat zich inschrijven
voor een cursus
'bowlingen' ... 
ik denk dat ze voor lange tijd
naar de les  zal moeten..
Deze foto poste ze op haar blog..
zo ziet ze haar toekomst... 
Tania met pensioen?


Dit zijn Juf Muriel, Juf Tania (midden), die nog steeds niet heel happy kijkt..
en Juf Inge...
(die was ons vandaag ontglipt en speelde bij een ander team... 
bang van de zware concurrentie)


En nee hoor IK sta niet op de foto..
Ik ben dan al lang op pensioen in mijn 'bastide' in de Var.. 
en speel 'jeu de boules' ....


De tijd lijkt geen vat te hebben op mij...


Maandag, 11 november.

Dankjewel aan de lieve ouders die eventjes de tijd namen om naar
de herdenking te gaan !


Woensdag, 12 november.


                                               We kijken verder in het prentenboek voor kleuters,
                                                                         'De Grote oorlog.'
                                                                                           

                                           Ook op de grond wordt er gevochten, in de loopgraven.



Het kan niet anders of er vallen vele gewonden...






Het ooit zo prachtige landschap is een ravage...

Tot besluit strooien de diertjes een mooie
bloemenkrans op de vijver en besluiten..
'NOOIT MEER OORLOG!'



We werken onze poppy's af.


En oefenen verder aan het liedje en stukje voor
het Grootouderfeest.
En dit onder deskundige leiding van Juf Tania.


Donderdag oefenen we ons dansjes .. 2 stukjes !!
Dank U aan alle lieve mama's en papa's
die zo veel spulletjes meebrachten !!
Na de speeltijd maakt de kleutertjes die
zin hadden een mooi groepswerk !
Poppy's !


Dit zijn mijn artiesten! Millie, Kaila en Elise.

Nog artiesten.. Liam, Benne, Diego en Victor.




Millie en Alizée.



Prachtig, fijn werk !!


Ook Caitlin en Ylana zijn kunstenaars !


Caithlyn en Axana doen niet onder voor hun vriendinnetjes !

                                                                                   

Victor doet zijn oogjes toe... heel mooi, en Benne !
Als dit nu niet mooi is ! 


Ik ben fier op mijn schatjes !

Ik heb dit weekend nog een beetje knutselwerk voor het Grootouderfeest, dus zal een tijdje
zoet zijn !
Prettig weekend !



4 opmerkingen:

  1. Juf Anne weet het toch ook altijd uit te leggen , soms denk ik dat ze haar job verkeerd gekozen heeft. Ze was beter politieker geweest samen met mijn ventje !! Da zou mooi geweest zijn , niettemin is zijn wel een fantastische juf , petje af voor u Juf Anne. En juf Tania moet ook zeker niet onderdoen , zij leeft voor haar job !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juf Muriel je bent schat en doet me blozen..!
    Dat zou wat zijn, ik in de politiek.. komt niet goed hoor... ben soms een 'beetje' temperamentvol.. en het zouden misschien toestanden worden zoals in het Russische parlement..xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha girlpower in het parlement .. ik vrees dat juf Anne in het heetst van de strijd met haar collectie sacochen zal slaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen