vrijdag 28 november 2014

Maandag, dinsdag, 2 december

                                                                       

Vandaag vertellen de kleutertjes wat ze heel graag
willen dat Sint hen brengt.
Ze bekijken de boekjes, knippen hun favoriete speelgoed uit
en kleven alles op de zak van Piet.








Verder werken in bundel 'Sint&Piet'.
Er lagen 2 pakjes bij Sints haard...


Natuurlijk eentje voor Juf Tania !
Ongeduldig als ze is... vloog het papier in het rond !



Het werd nog erger.. 
 En met wat een kracht scheurde ze het pakje open ...!


Mooie prentenboeken van Sint !

En ja hoor, ook voor mij lag er een pakje...




Joehoe, sexy 'pantersletsekes'..mijn Lucje zal blij zijn..



Pietje weet dat ik hou van 'panterprint'...
Eindelijk keert de rust terug, Juf Tania is terug in haar klasje.
.....
Ik dacht vlug nog een extra bundel af te werken met 
mijn kleutertjes, maar daar was ze weer !
Ik werd om de haverklap gestoord door Juf Tania... 
Juf Tania is gek op wollen truitjes met 'Rudolph' erop ...
en' of ik toch niet vlug een truitje voor haar wou breien..
voor Kerst'... !!!

Zij weet dat ik kan breien als geen ander...
en om van haar 'gezaag' verlost te zijn , 
liet ik mijn goed hart spreken en
beloofde nog deze avond te breien..

Je zal het niet geloven, maar kort na de speeltijd,
kwam daar Juf Muriel mijn klasje binnengetrippeld..
'Of ik toch ook niet voor haar ook
zo een rendiertruitje wou breien'.
Ik viel bijna flauw.. 2 truitjes.. 
en de trui van Juf Muriel... 
nog ietsje groter dan die van Juf Tania..!
Een Large en een X Large !
Ik heb al een druk leven..
en daarbij komt nog dat ik thuis nog 3 huisgenoten heb, 
die ik moet voederen..en nu 2 truitjes breien !
Veel werk !


Ik ben nu bezig met hespenrolletjes met witloof te maken
voor mijn Lucje en mijn dochtertjes..
en straks.... in plaats van rustig 
in de zetel naar Tv te kijken...
begin ik te breien..
Ik begin eerst met de rode neus..
want volgens het model
uit mijn breiboek, moet ik die op de trui naaien met 
pailletjes... !


Mijn dochtertjes en mijn Lucje hebben veel compassie met mij
dat ik nu op dit onhebbelijk uur nog zit te breien..


Zo, de neusjes zijn klaar en morgen
begin ik aan de voorkant van de trui.. in 'ecru' !

Dinsdag, 2 december.


Schatjes,
De nachten worden bibberkoud .. 
we schudden bijna uit ons Pietenpakje als we 's nachts over de daken klimmen.
Gelukkig is het lekker warm in jullie schooltje en kunnen we lekker bij de haard aanschuiven.
Het is hier best gezellig en we maken veel plezier ! 

Knutselpiet knutselt in jullie klasjes en is wat blij met al de werkjes die jullie maken.
Speelpiet haalt zijn hartje op bij al dat leuke speelgoed in jullie klasjes. 
Smulpiet heeft jullie koelkast ontdekt en snoept van al het lekkers dat er te vinden is. 
Poetspiet vliegt als een witte tornado door de kleuterafdeling en 
maakt alles spic en span voor het bezoek van Sint komende vrijdag ! 
Leespiet neemt alle brieven door die hij van de kinderen toegestuurd krijgt. 
En Postpiet timmerde voorbije nacht een brievenbus in elkaar ..
laat de brieven maar komen, wij wachten vol ongeduld op een briefje van jullie ! 

PS Maken jullie een mooie tekening voor die arme Juf Anne,
die nog steeds truitjes voor Juf Tania en Juf Muriel aan het breien is ?
Groetjes, 
Schrijfpiet 
Xxx

Juf Tania is intriest...
 tijdens haar toezicht vloog er een duifje tegen haar aan...!
Het beestje was zwaar gekwetst van de frontale botsing.
De doodsstrijd was dan al ingezet... 
En nu weten jullie dat ons Tania de patroonheilige van
'haar' gevederde vrienden is..
ze is ontroostbaar...!

Haar verdriet heeft ook nog een andere oorzaak..
toen ik haar maten nam, om haar rendierpulletje
te breien, kwam ik uit bij een Large !
Ze hield vol dat ze een Extra Small had..
tja.. ze vergeet blijkbaar dat ze ook een 'beetje'
ronder en voller is geworden door de jaren heen.
De blokjaren weet je ...

PS De duif is ondertussen schielijk overleden .
RIP.

Vandaag heb ik er 2 nieuwe kleutertjes bij.
Santos en Kiara!





Zwarte Piet heeft in de klas gespeeld en een stukje
appel gegeten en 'vergeten' opruimen...
de sloeber.






En ook Poetspiet was langsgeweest en ja hoor..
ook vergeten opruimen.


Ook de brievenbus voor Pietje en Sint is er !
Wie een briefje of tekening heeft,
maar die in het busje steken.



 Matteo is jarig!!


Hiij bracht snoepjes, sinterklaaskoekjes,  chocolade en chocolademelk mee !
Heerlijk ! 
Hij kocht ook een boekje voor de klas, dit is besteld, maar nog steeds
niet toegekomen !
Dankjewel  lieve Matteo en mama !


De mand met snoep en chocolade was zo zwaar dat Caithlyn, de schat, Matteo
een beetje hielp.

Juf Kelly is er als de kippen bij om ook een snoep te nemen ! 




Donart, prachtig, Sint op zijn paard !


Tot morgen, ik moet nog een hele avond breien....


XOXO

5 opmerkingen:

  1. Hoe staat het met mijn truitje ??
    Ik hoop dat je snel vordert want Kerst is niet ver weg meer en ik wil schitteren.
    Ik droom reeds jaren van een Rudolf-truitje mét rode neus !! En eindelijk komt mijn droom uit !! Fantastisch toch !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik brei me te pletter.. mijn gelnagels vliegen in het rond !

      Verwijderen
  2. Heb je nog maar enkel de neusjes klaar ?? Die trui moet wel af in december 2014 hé en niet december 2015 .. laat ons duidelijk wezen.

    PS : die slofjes zullen perfect bij je nieuwe outfit passen, vraag het maar aan Luc !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lucje eet hesprenrolletjes met witloof nu, straks toon ik hem mijn nieuwe panterjasje.. MET de slofjes ...

      Verwijderen
  3. Patroonheilige van de gevederde vrienden ?? Inderdaad, ik beken .. ik heb ambities .. heb 10 kilo vogelvoer gekocht om mijn tuinvrienden de winter door te helpen.
    En ja, mijn duifje heb ik na school in intieme kring begraven !

    BeantwoordenVerwijderen