zaterdag 7 januari 2017

Maandag en dinsdag, 10 januari


                                                         

Ons Tania heeft tal van 'opdrachtjes' voor ons klaar....

Dus beginnen we eraan.
Met volle moed....
Of is het met ' de moed der wanhoop'.. 
ben er nog niet uit.

Maar eerst, de kleutertjes.
Ik heb ze gemist en ja hoor, 
sommigen zeggen spontaan dat ze me hebben gemist...
Voelt goed !
In de kring vertellen ze honderduit...
Jurre was in zijn vakantiehuisje en in de zomer gaat hij naar Frankrijk
 en ik mag mee.
Len vertelde dan weer dat hij als voetballer 3 goals had gemaakt, en als
keeper geen enkele had binnengelaten !
Alleen jammer dat er geen wedstrijd meer was door het slechte
weer van het weekend..
Gilles vertelde dan weer dat de vrachtwagen van papa
een nieuw keurtje had gekregen...
Len logeerde bij Vicje en die wist te vertellen
dat hij zijn rendiertje op zijn kamer had gezet.


Na een 'lastige' vakantie vol feestgedruis,
mag er in de hoekjes worden gespeeld..

De nieuwe grote puzzels hadden bijval.
Yasmina kan het al heel goed.

                                                                    

                                                            
                                                               

                                             Pietertje bracht zijn kaartjes mee en samen met
                                                       Georgii en Yanis legde hij een kaartje.

                                                                 
                                            Kyliana, Amir en Peurcy kozen voor de zandtafel.

                                                            
                                               Zoals altijd is er grote bijval in de poppenhoek !

                                                            
                                                                 
                                                  De jongens zijn heel goed in bouwen.

                                                              

                                 Tegen het eind van de dag, ruimen Jurre en Kato de hele
                                                               poppenhoek op !

                                                                     
                                  En Loutje, wel die komt voor ze naar huis gaat, toch eventjes
                                          controleren of alles wel in orde is in de poppenhoek..
                                                              en zoekt ze een koekje....


Dinsdag.
Zoals jullie weten keek ons Tania in haar glazen bol ..
en schudde een project uit haar mouw.


Juf Ilse en Juf Stephanie werkten zich in de vakanite kapot aan een
prachtig stukje film over onze kleutertjes !
Bedankt jullie zijn schatten.
Ze zijn er al uren aan bezig geweest !
Ze werden natuurlijk ook erg aangespoord door
jawel ons Tania die elke dag controle uitvoerde...

Maar de film... man, man,
hij is prachtig... ongelooflijk.
Ik weet niet hoe ze het gedaan krijgen, maar echt prachtig !
Onze kleine sterren zullen schitteren op het witte doek !
Op 25 januari is er de premiere
voor de oma's en de opa's.

Mij zat juf Tania ook achter mijn lurven en 
maande me aan om een kalender te maken ! Zij zou dit ook doen.
Na uren knip-en plakwerk, had ik een model klaar.
Juf Ilse was zo goed om alles 25 keer te kopieren,
zodat elke kleuter een kalender kan maken.
Die zullen we vandaag en morgen 
afwerken.
En wat blijkt....
Toen ik juf Tania's model wou bekijken..
was dit nergens te vinden..
met een wel heel rood hoofd, beweerde ze
dat hij nog 'in productie' was..
Ik weet het nu wel zeker, juf Tana zit in  haar 
'midlife crisis'.. en dit al jaren.. ze geraakt er maar niet uit !
En ze bloost al zeker niet meer bij een leugentje...




Tekening maken : de afgelopen vakantie.

                                                                           

                                                               

                                                                  
                                                              
                                                            

Versje.
We maken een kalender.
(heb in de vakantie een hele dag zitten knippen om een
deftig model in elkaar te steken).
Het wordt mooi... hopelijk toch !
De kleutertjes mogen knippen, plakken en tekenen..
Bij elke maand heb ik ook een melding gemaakt welke de
seizoensgroentjes en fruit zijn.
Ik zit in de werkgroep 'gezondheidsbeleid' en iedereen
die me kent, weet dat ik een gezonde voeding zeer
belangrijk vind en hoog in het vaandel draag !


We hebben er een nieuwe kleuter bij :
Tekla. Welkom !
We zijn nu al met 25 !


Ze paste zich al heel vlug aan en wou in de poppenhoek spelen.

                                                                  

                                             Daarna koos ze voor het kersthuisje .


Bundel : voorbereidende werkjes voor L1.
Na school , rij ik vlug naar de Medisch centrum : knie-en heupkliniek
in St Martens Latem waar er een foto 
van mijn heup zal worden genomen.



4 opmerkingen:

  1. ????? Gezonde voeding .. jij ????? Ik vrees het ergste nu ik de werkgroep gezondheid ingewisseld heb voor werkgroep GO75.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Taniatje, jij kent mama zoals wij ze kennen... een 'coupke'... een 'gin tonicske'... frietjes... bbq... hamburger.... choco....Zij is een ware CEO van jullie 'gezondheidsbeleid'.. Nathalie (Justine blokt maar beaamt dit alles).. XXX

      Verwijderen
    2. Goed gezegd .. tegenwoordig denkt ze dat ze opvolgster is van Montignac .. erg hoor

      Verwijderen
  2. Het wordt een 'vet' jaartje nu ik het voor het zeggen heb.. Maar wees gerust, volgend jaar mag je er terug bij.. en wordt alles terug 'light'.... XX

    BeantwoordenVerwijderen