zaterdag 7 januari 2017

Woensdag, donderdag, en vrijdag 20 januari


                                                               Feest voor oma en opa !

             
We versieren ons klasje voor oma en opa ...
en dit al in ons volgende thema : gezellige winterdagen ... 
Winterwonderland.
Dus we zetten onze zeehonden, ijsberen, pinguïns, orka's..
klaar !
Met sneeuw.. we hopen op sneuw.
                                                                   
                                                                     
                                                                        

                                                               
We leren het liedje aan.
Nu eerst 'de stamboom'.
Gisteren werden we onderbroken door juf Tania..
Aan de hand van foto's van mijn gezin
probeer ik uit te leggen ..
oma, opa, mama, papa, ....
Ik heb foto's van mijn gezin mee, omdat de kleutertjes mijn Lucje en 
mijn kinderen al een paar keer hebben gezien...
Misschien is dit voor hen dan gemakkelijker te begrijpen.
Ik heb ook een foto van mijn oma, de overgrootmoeder van mijn
Nathalie en Justine en de foto van
mijn betovergrootvader...
die vonden ze hilarisch !
Ons Tania was alweer zeer sceptisch... !


Mooie foto's toch...
Wat is er nu mis met mijn betovergrootvader?
De kleutertjes begrijpen in ieder geval nu toch
iets over een stamboom !
Daarna een gesprek over jong, oud, ouder,..
de kleutertjes zijn verstandig en erg bij de pinken...
ze leggen me perfect uit hoe je kan
zien dat iemand al wat ouder is..
Je kan niet zo goed meer zien, minder goed horen...
een beetje slappe armen.... niet zo goed meer stappen...
en rimpeltjes...
Fran kan het perfect uitleggen....
Als ik haar dan vraag of  je al ziet dat ik al
wat ouder ben, is er een moment van stilte...
een redelijk lange stile...
en dan antwoordt ze heel voorzichtig 
'juf Anne, bij u zie je dat nog niet zo goed hoor !
De lieve schat  !
Ook Vic en Len knikken en gaan er in mee..
De rest van de klas volgt..
Voila ik ben heel gelukkig,  ik ben nog niet oud !
En het komt uit de kindermond..
Benieuwd wat ons Tania hierop te zeggen heeft.

We knippen verder...... aan de sterren.
Project 'camera' wordt afgevoerd.. het resultaat is
afschuwelijk !
Ik wil dit mijn kleutertjes niet aandoen .
Juf Ilse was er al vlug bij om iets nieuws te bedenken..
Mooi !!
Bedankt, je bent een schat!

                                                                       



                                   
                                  Toen kwamen de kleutertjes van Juf Tania eraan met een hele mooie
                                                                            foto voor me...
                                                           een portret van mezelf en...
                                                                 .. je ziet geen rimpeltje.. volgens haar..
                                                          (foto volgt maandag..)

                                                                          
                                   
                                                                             


Donderdag.
Mijn Justine is aan het blokken en dan kan ze niet zo
goed eten..
Ik had het lumineuze idee om voor haar een stukje zalm
te bakken, maar door de stress kreeg ze ook dit niet binnen.
Ik heb het dan maar opgegeten.
Deze nacht werd ik wakker en voelde me echt misselijk,
toen ik in de spiegel keek, schrok ik me een hoedje..
mijn gezicht rood , pafferig en opgezwollen.
Mijn ogen zaten bijna dicht...

Maar met zoveel werk voor het grootouderfeest , 
kon ik echt niet thuisblijven.
Gelukkig moet ik er pas om half 10 zijn, mijn kleutertjes 
hebben turnen.
Ik stuurde dan ook een smsje naar Juf Tania dat ik in plaats
van kwart voor 8, er tegen kwart na 8 zou zijn.
(eigenlijk nog veel te vroeg).
En wat denk je.. empathie..
medeleven..?
Vergeet het.
Ze stuurde me dit smsje

'Haast je maar, er is nog veel werk te doen,
je zal er niet van sterven.... 
En weet je dat mensen met een alcoholvergiftiging 
ook een rode kop krijgen...
haast je rode putskop'....


Maar .. ze meent het goed hoor ..

Na de turnles bekijken we het filmpje, zal maar film, hij duurt een uur,
voor de grootouders !
Juf Stephanie en juf Ilse hebben er uren aan gewerkt en
het is echt heel, heel mooi !!
Dit verdient geen Oscar, maar 2 !
Bedankt, dit verdient dan ook zeker een 'coupke'... of 2.... !

Knutselen
We werken aan ons werkje voor de 
oma's en de opa's.


Veel plakwerk, maar ze doen het  heel goed !
Voor elke kleuter 2 werkjes..
duurt een tijdje !
Mijn hoofd werd nog roder door de stress..
ik dacht echt dat we tijd te kort zouden komen.
En het klopt dus wat juf Lien zei :

'Bij een voedselvergiftiging blijf je beter thuis en rust uit,
want door stress wordt het nog erger.. '

Wel lieve mensen, jullie kunnen wel begrijpen dat 
ik bijna niet meer
door de deur kon en mijn hoofd zo rood 
als een tomaat zag...
Juf Tania kwam dan ook de hele activiteit
kijken...
                                                                            
                                              Nu verder met de activiteiten van dag.
                                                           We leren het liedje aan.
                                                        We maken een prachtkaartje.

                                                  En dit zou het moeten worden... !
                                             Morgen is er in de voormiddag zwemmen, 
                                                    dus Juf Ilse maakt in de
                                    namiddag het kaartje en de 'popcorn met scheerschuim.


Aangezien ik hier thuis heel stil en rustig moet zijn, niet ik samen
met Nathalie op zaterdag de doosjes...
rustig in mijn bureau 
dan storen we
mijn student niet..  
En Lucje die fietst naar gewoonte.




                                                          OPROEP !

                                                     

Jullie schat gaat op vrijdagvoormiddag
enkele keren zwemmen.
Jullie hebben de zwemdata reeds doorgekregen.
Er is een ervaren zwemleraar die jullie schat de
beginselen van het zwemmen bijbrengt..
watergewenning.
Maar...Juf Ilse staat er ALLEEN voor om
 24 kleuters uit- en aan te kleden !
We deden een oproep om wat helpende handen...
We kregen dan ook een lief antwoordje van mama's/papa's
die niet vrij waren en 
werken op vrijdag.
Voor de rest was er jammer genoeg geen respons!
Vandaag was Mama Anne van Habibi zo lief om mee te
gaan, op haar vrije dag
en ondanks dat zij geen kleutertje meer
bij ons heeft...
Dankjewel, je bent een schat !!
Mag ik nu aub nog eens vragen aan ouders die niet werken
op vrijdag om een handje te helpen..
Jullie hoeven niet mee in het water,
er is een zwemleraar, enkel wat hulp
bieden bij het uit- en aankleden...
Nogmaals, jullie kleuters zijn met 24 !!
Zonder hulp kan en mag Juf Ilse onmogelijk 
naar het zwembad....


  
                                                                                                

                                                         Vrijdag.

                                                       Zwemmen met Juf Ilse !      
                                                              
                                                                     

                                                          


                                                                 

                                                    


                                                                           

                                                     


    
                                                  Hilariteit alom in de kleedkamer !

                                                                         

                                              

                                      In het zwembad, met de zwemleraar en Juf Ilse .
                                                        Enkel lachende gezichtjes !


                                                

                                                               

                                                          

                                                     

                                                    


                                                 

          

                                                

                                             



Kiaratje is moe.
Ik denk juf Ilse en mama Anne ook...

                                                            


                                                                     Jurre is jarig !

                                                                 
Hij bracht lekkers mee voor de klas !
Dankjewel !

                                                               









Hij kocht ook een mooi prentenboek
voor de klas.
Juf Ilse had het zo druk ,  zwemmen, lied voor oma en opa
aanleren en verjaardag vieren.
Het was tijd om naar hus te gaan voor ze het wist.
Ik zal het boekje maandag vertellen en Jurre is dan klasbaasje.
Bedankt lieve mama !


Goed nieuws...
Er is al éen helper !
Ik heb een lieve, hele lieve mama die wil meehelpen
bij het uit-en aankleden op vrijdag
als er zwemles is!
Mama Mieke, de mama van Shania en Cynthia  (K2) !
Bedankt, Mieke, je bent een schat...
je schatjes zitten niet in mijn klasje en toch
kom je helpen ....
100000 maal dank !!







7 opmerkingen:

  1. Tja, als jouw overgrootvader Einstein is, heb je toch echt niks van zijn genen geërfd hoor .. sorry !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze doorgegeven aan mijn dochtertjes.. ..zo vrijgevig en genereus ben ik ...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom ik je 'putskopkje' noemde ?? Dat woord heb ik van jou geleerd..nog nooit van gehoord en met de omvang van je hoofd kon ik echt niks beters bedenken.
    En ja, ik meen het goed .. met iedereen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is 'putshoofd' .... zo noemden wij ' nen bliek' in ons dorp toen ik klein Anneke was. 😺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Anneke , Ik ga dat met alle plezier doen! Ik hoop dat je geen factuur krijgt van ons Juf Tania voor het uitlenen van een ouder k2 naar k3 hihi..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze heeft me al een 'offerte' doorgestuurd !XX

      Verwijderen
    2. Wees gerust, de factuur ligt klaar en heb flink doorgerekend !!

      Verwijderen