zaterdag 7 januari 2017

Woensdag en donderdag, 2 februari



                                                       
Elke dag gebeurt wel iets....

Het is nog vroeg in de ochtend. .....7u45...!
Ik heb heel wat uit de koffer van mijn auto te halen..
isomobollen, glitter, wiebelogen...
bundel met voorbereidend oefeningen...
Kortom veel !
Toen ik alles wou meenemen liet ik per ongeluk mijn
autosleutels in de koffer vallen en..
klapte ik de koffer dicht..
Ok, slim is anders..!
Jullie willen niet weten welke taal ik toen heb gebruikt..
Gelukkig was er juf Tania.. die had het lumineuze idee om via de
achterbank in de koffer te kruipen..
Toen herinnerde ik me een reis naar Zuid Frankrijk, 
waar ik mijn Justine (toen nog klein) eens zo in de koffer heb laten kruipen..
Ook toen had ik mijn sleutels in de koffer
laten vallen..
Ik pas door omstandigheden niet meer in de koffer, maar
ons Tania was er heilig van overtuigd dat zij dit klusje eens
zou klaren...
Ze bleef echter vast te zitten...
Gelukkig was het nog donker !
Het was geen zicht !
Dan heeft het schaap me maar naar huis gebracht zodat ik
de reservesleutels kon ophalen...
Ik dacht echt dat mijn laatste uur was geslagen.. 
wat een racepiloot...!
Ze liet me ook heilig beloven dat ik alle snelheids-
en verkeersovertredingen zou betalen...
Lucje zal blij zijn !
Lijkbleek en misselijk kwam ik terug op school..
Nog steeds onder de indruk van de rijstijl van 
kamikazipiloot Tania..,
raakte ik dan ook nog mijn leesbril kwijt..

Het was echt mijn dag niet.
Gelukkig had juf Tania een extra brilletje mee...
Nu moet ik dus eerlijk toegeven..
ik kan blijkbaar niet zonder ons Tania ..
Dankjewel juf Tania om me te depanneren... !!!
Gelukkig was ook juf Joke zo lief om 
mijn poorttoezicht te doen.. 
want 
ondanks juf Tania's wilde rijstijl 
was het toch na half 9 dat we terug op school waren..
Dankjewel !!


Nu het serieuze werk.

Winterwonderland !
We werken onze pinguin af met..
hoe kan het ook anders... wiebeloogjes !

Inkleuroefening volgens patroon : de eskimo.



                                                                     


                                                                 

Versje inoefenen.


Liedje 'In Alaska'.
Knutselen : de iglo in de sneeuw.
schilderen en plakken en strooien met glitter.

                                                               

Donderdag.
Boetseren : de pinguin.
Schilderen sneeuw met glitter rond de iglo.


                                                            

De pinguins zien er misschien een beetje raar uit
(volgens juf Tania), maar
eens ze zijn geschilderd met zwarte en witte verf, en
een oranje snaveltje zullen het
prachtexemplaartjes zijn.
Dit doen we maandag, nu moet alles drogen.


Over de middag boodschappen doen, samen met 
Juf Tania... 
We zijn milieubewust, dus we 'carpoolen'
Ik had vittel en melk nodig..
maar Juf Tania....

Ze zit nu al weken te zeuren dat er 'kerstkilotjes' bij
gekomen zijn..

Ik zeg wijselijk 'elk pondje gaat door het mondje'..
ze gaat dus op dieet...
en wat koopt ze nu...
Je zou denken komkommer, sla, tomaatjes,...
niets van ..
Ze plundert een heel schap leeg..



                                                                             Patatten' !!!


Tja...

En in koken heeft ze blijkbaar ook niet veel zin..
want ze neemt ook nog soep in
plastiek dozen mee....

Versje en liedje inoefenen.

Prettig weekend!

Vrijdag 3 februari

Het heeft lang geduurd.
Nadat verschillende kleuters sneuvelen met symptomen van de griep,
hebben ze nu ook de eerste juf te pakken. 
Juf Joke heeft koorts en is te ziek om te komen werken. 
Daar Juf Ilse op vrijdag in mijn klasje staat is er niemand om haar te vervangen. 
Verdeel en heers is ons moto.
Iedereen neemt een paar van juf Joke haar kindjes onder zijn hoede. 











4 opmerkingen:

  1. Mama dat meen je niet !!! Maar ik weet het zeker, opa is ook eens naar je school gekomen met je reservesleutels !!!! Al lang geleden .... Nathalie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herinner me dit ook nog .. en opa Blomme maar sakkeren en gelijk had ie .. 't zal maar je dochter wezen :-)

      Verwijderen