zaterdag 7 januari 2017

Maandag en dinsdag, 17 januari


                                                             

Vraag het aan je oma en opa.

We leren het 'Stamboslied'.
We knutselen voor oma en opa.
Thema 75 jaar GO...
oude films....
We schilderen affiches om de zaal te versieren.
Jurre, Fran, Len, Yari, Amir en Tekla waren er
heel vlug bij om te helpen.
De andere kleutertjes werken in de hoekjes en
schilderen morgen.
Affiche 'Gone with the Wind'.

                                                              
                                                                  
                                                            
                                                                 
                                         Affiche 'THe Little Princess' met Shirley Temple.

                                                              
                                                                     
                                                          

Het ziet er alvast heel mooi uit.

Dinsdag.
De stamboom.
Vicje bracht een boekje mee over ...
'Killers in het wild'
over roofdieren.
Hij is de meester van de dag en 
mocht eerst vertellen en het boek tonen.


Toen ik eindelijk de hele uitleg over 'de stamboom' wou geven en
dit aan de hand van foto's van mijn
gezin, kwam ons Tania binnengestormd.

Ze is onverbiddelijk..
ze wil in de zaal .....sterren, veel sterren..
honderden sterren.. !
En aangezien haar kleutertjes jonger zijn dan mijn schatjes,
moeten mijn kleutertjes knippen.
Onmiddellijk !
Terwijl ik dan maar de vorm van de sterren teken... 
wel 1000 ... laat Nicolai me
weten dat ik 'goe bezig ben'...

Na het schilderen van affiches voor de filmvoorstelling,
nu  dan knippen... veel knippen....
Mijn vingers zien blauw...
en mijn kleutertjes ocharme, die  knippen lustig verder en dit
zonder morren !
En ze doen het met de glimlach...
Wat zal het morgen zijn..
Ik wed een 'fotoshoot'..
ik zag al  verschillende hoeden, handtassen...
'uit de oude doos' liggen bij juf Tania.....
Enfin, ik denk toch uit de oude doos..
Ofwel is dit haar nieuwe wintergarderobe, 
ze is namelijk gaan shoppen in de solden..
in Antwerpen, Brugge, Gent, Brugge,
Bredene, Oostende en Knokke.. 
Het geld zat blijkbaar te springen in haar geldbeugel !

                                                                   
                                                                
                                                            
                                                                   





Geen opmerkingen:

Een reactie posten