zaterdag 7 januari 2017

Woensdag en donderdag, 12 januari

                                             
                                                                 

                                    Dat het nieuwe jaar 2017 niet goed gestart is bij mij, is een feit.
                                               Maar dat er elke dag iets bijkomt....ik word gek !
                                                    Op maandag val ik in de speelzaal en doe mijn heup pijn.
                                            Gelukkig was daar juf Tania om me te helpen...
                                       Op dinsdag moet ik naar de dokter voor radiografie en consultatie
                                                         want mijn heup doet erg veel pijn en ik mank.....
                                        Ook op dinsdag  rijdt er iemand tegen mijn auto, 
                                                        een ongelukje, kan gebeuren.
                                                     En op woensdag hoor ik van Juf Vera, 
                                       dat Juf Wendy me de verkeerde papieren voor de dokter meegaf.
                                     Dus moest ik noodgedwongen terug naar de heupkliniek in
                            St Martens Latem om nu het juiste formulier
                                                   te laten invullen door de chirurg...
                                                      Wat staat me donderdag te wachten....
                                  Juf Tania raadde me aan om een fluojasje te dragen of ik word overhoop
                                                                                 gereden....
                                       Je zou voor minder een 'coupke' drinken newaar....
                                                                               
                                                                       
                                                               We leren een versje...
                      De postbode brengt in het nieuwe jaar, pakjes, cadeautjes, kranten en..
                                                                     kalenders.


                                                         
                                                                     
                                                                   

                                          Voorbereidende oefeningen voor het 1ste leerjaar.
                                                       Cijfers en schrijfoefening.

                                                                     
                                                                         
                                                                     
                                                                 
                                                                       


Daar zijn ze dan.... de huisjes, zeg maar een 
koppelwoning of zoals juf Joke zei
een 'kangoeroewoning'...
2 huisjes met verschillende meubeltjes en de
konijnenfamilie.


                                                                   

Ik was al in december van plan om ze mijn kleutertjes
cadeau te doen. (zogezegd van de Kerstman gekregen).
Ik wou enkel zeker weten of ze de huisjes leuk zouden vinden.
Ik vond ze in ieder geval heel mooi en..
zou er zelfs zelf mee spelen...
Ik toonde foto's  en vroeg hen wat ze ervan vonden,
De meesten waren zeer enthousiast, maar Franneke zei dat ze daar niet zou mee spelen.
En nu....wat gebeurt er  ....
Toen ik alles uit de dozen haalde, was ze als eerste die rechtsprong om ermee
te spelen ...
en Jurre, de lieve schat, die
 vond dat de kerstman wel heel lief was dit jaar...

Ik dacht zo bij me zelf.. .
'ik weet dat ik lief ben Jurreke.'...
en ik voelde me direct beter.

Ook Len is er gek op.

                                                                     

Ook Jurre, Gilles en Yari spelen er heel graag mee.


                                               Daarna kiest Yurre voor de kersthuisjes.


                                                                         
Donderdag.
Mijn kleuterjes zijn turnen dus ik ben vrij en 
maak van de gelegenheid gebruik om te kopieren.
Ik heb de machine maar liefst 3 keer laten vastlopen..
Juf Nele bood hulp en daarna Meester Ken...
 ze zien me daar niet graag komen denk ik ....

Versje.
Kalender afwerken : we maken een mooie tekening en
kleven ze op de kalender.
We versieren met hartjes en en lint .

                                                                 
                                                                           
                                                             
                                                                    
                                                             

                                                       Dit zijn ze dan, onze kalenders.

                                                                
                                                                     

                                        Op de verjaardag van je schat, kleven we een hartje.

                                                                         

                                                             Spelen in de hoekjes.
                                                      De konijnehuisjes zijn erg in trek !


                                                               
                                                                        

                                                            De kersthuisjes van playmobil.


                                                                 
                                                De jongens bouwden een 'ridderkasteel'.


                                                                   
Na de speeltijd kwamen Thibaut en zijn vriend een mooi
verhaaltje voorlezen over de Kerstman.


Vrijdag.
Bij Juf Ilse.


Bij juf Ilse.
Bij slecht weer.... kleutertjes zijn erg stil
bij het bekijken van deze prachtige film.

                                                               
                                                                  

                                                                       Naar huis... 
                              Gisteren kregen de kleutertjes hun reflector mee van de politie.
                                    Zichtbaar in het verkeer.. zeker nu in de donkere dagen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten