donderdag 17 oktober 2013

Maandag, 21 oktober


                                                                   

Er staan 3 mooie pompoenen-spoken in ons klasje !


Vandaag schilderen we ons geboetseerde spinnetje 
en onze heks.
Morgen krijgt ze een zwart kleedje aan.



In de namiddag maken we pompoensoep !


De kleutertjes van de 1ste, 2de en peuterklas gaan naar het bos.


Sexy boots..
wedden dat alle diertjes verdwijnen als ze dit zien aankomen ...



Terwijl de soep kookt, vertel ik het verhaaltje 
'Pompoensoep'

Na het verhaaltje, maken de kleutertjes een 'rijmblaadje'.
Dylan maakt rekensommetjes !







En ja hoor, ondertussen komt onze bosnimf ons 'helpen'....


En eindelijk, de soep is klaar !









En ja hoor, het heeft nog lang geduurd
de 2 bosnimfen komen de soep keuren....

Juf Inge vindt de soep heerlijk,...
Juf Tania is heel kieskeurig en vindt de soep te weinig gekruid...
beetje moeilijk doen ja !!



Jasper werkt ziekjes.
De mama kwam hem ophalen en hij mocht Emiel meenemen.

3 opmerkingen:

  1. Sorry, ik zocht naar (frikandon)balletjes. En juf Inge ?? Wel, die had een beter recept vertrouwde ze me toe. Maar dat heeft mijn collega K3 niet gehoord natuurlijk. Selectief doof of speelt de leeftijd ??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geduld, geduld... in januari wintertomatensoep met balletjes.. voor Juf Tania met fricandon !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het vooral heel spijtig dat er voor ons geen kommetje over was. Dat zou gesmaakt hebben na onze fikse wandeling.
    Het was tevreden zijn met de geur alleen en zelf onze soep brouwen.
    Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen