woensdag 20 november 2013

Donderdag, 21 november.

                                                                         
                                                       Sint wil pannekoekjes....
                                               en Keukenpiet wil die wel bakken.....
                                                       als dat maar goed afloopt...
                                                                                 



Deze dag doen de kleuters
 dé ontdekking van de dag !
Een brief van Keukenpiet en een zwarte pannenkoek !

Brief van S.O.S Keukenpiet : 

 Buenas dias amigo's,
  Wat hadden jullie een fijn grootouderfeest .. jullie oma's en opa's straalden van geluk en blijdschap.
En de juffen ? .. Die waren ontzettend trots op jullie prestatie. 
Ja, ja, .. de Tandem swingt en zingt. 

Ik kan jullie alvast vertellen dat Sint in zijn nopjes is met zijn gezellige werkkamer.
Voorbije nacht kwamen Sint en de pieten -na een nachtje daklopen- zich warmen in jullie schooltje.
De nachten worden bar koud ! 
En toen zei Sint : "Keukenpiet, ik heb zin in een pannenkoekje !" 
Ik deed wat ik kon, maar hoe/wat ik ook probeerde .. het lukte me niet.
De ene pannenkoek koekte samen, de andere was dan weer zwart geblakerd
(die had precies té lang in de schoorsteen gehangen)
Sint keek maar sip toen ik hem zijn bord voorschotelde.
Nu moet je weten dat Sint een echte zoete lekkerbek is. 

Wie kan me helpen een lekkere pannenkoek te bakken voor Sint ??? 

Groetjes, 
S.O.S Keukenpiet 
xxx



Oei een wel heel zwarte pannekoek !




De koksmuts van keukenpiet.
Keukenpiet heeft blijkbaar een heel groot hoofd...



Juf Tania heeft wel een heel klein hoofdje... super klein....
of ligt dit aan de 'massa' hersentjes... of aan het gebrek ervan....


Kjell bracht al veel mee voor Pietjes keuken...
Flinke jongen !


We schikken alles netjes in de keuken van Piet. 


Juf Muriel met Jurre.
Yanaika, Thibo, Len en Oscar kijken geboeid toe.


We hebben bezoek .. neen, niet van Piet, maar van Lala Koala.
Lala is vergezeld van een agent.
In deze donkere periode is het raadzaam om een fluo-hesje te dragen als je naar school stapt/fietst.
"Laat je zien !" is de slogan voor komende winterperiode.
En de kleuters hebben het begrepen. 








Onze stiften gaan al een tijdje mee en schrijven niet meer zo goed.
We kregen dan ook een nieuwe doos stiften van Steve de voorzitter van de 
Oudervereniging !
Dankjewel, je bent een schat !


We maakten dan ook een schrijfoefening met de nieuwe stiften.



Over de middag had ik toezicht en het werd wel heel
erg koud.
Dan maar binnen liedjes zingen en een versje voordragen.
'Zwarte Piet heeft verdriet' is dé favoriet.









In de namiddag, was ik aan het vegen, het is mijn laatste dag
deze week, toen ik 'per ongeluk' op
Juf Tania botste. Ze liep zoals zo vaak in de weg..
Ze begon nu toch te krijsen...
een voetballer had er niets aan...!
Zeg nu zelf..... zien jullie iets...?
Wel, ik ook niet.
Waar ik vandaan kom, noemen ze dat
'een neute' !




Ik kreeg dan op de koop toe een flinke veeg uit de
pan van ons Tania...
tot grote hilariteit van de kleuters...
PS . Ik heb een scheve bril en wat erger is.. een buil !
Voila, dit is het 'slagveld'.....

 




Ik ben er zeker van dat Sint al op de hoogte is...
Maar...
Ik zei algauw sorry .. sorry !
....."dat is het thema van de maand. Ik kan sorry zeggen !"


We vierden ook de verjaardag van Lucasje !
De mama had heerlijke cupcakes gebakken.
Dankjewel.
Ik heb die wel moeten redden uit de 'handen' van Juf Tania !
Ze is zo een zoetekauw dat ze
er vandoor ging met de doos cupcakes !!


Sint heeft het gezien...



Gelukkig beschikken  mijn kleutertjes over een flinke dosis
overredingskracht...
 Lucasje krijgt zijn cakes terug !
Maar Pietje heeft alles gezien..















  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten