zondag 2 februari 2014

Dinsdag, 4 februari


                                                                         


 Onze poetsvrouw Gerda meldde me dat er af en toe nog
kleutertjes (met, soms zonder mama) in mijn klas komen NA schooltijd.
Voornamelijk in MIJN klas.
Er staat veel persoonlijk materiaal en na schooltijd
zijn er geen juffen meer aanwezig.
Mag ik dan ook vragen om, ook na de opvang,
mijn klas enkel te betreden als ik aanwezig ben .
Dank voor Uw begrip.



Toen ik deze morgen in het kleuterblok aankwam,
was het ijskoud !
Juf Inge en Juf Muriel waren er nog niet en Juf Tania zat
 OP de verwarming bij Juf Vera !
Het was 11 graden in mijn klasje.
Daar zat ik dan in mijn eentje te bibberen..
ik dacht me te kunnen verwarmen, maar niets was minder waar...



Tot Geertje aankwam met een glimlach van 'oor tot oor'.
Hij zou me eens vlug verwarmen... !


En ja hoor na wat gepruts aan de
verwarming, werd het geleidelijk aan warmer !
Ben ik blij dat ik op 'Dikke truiendag' thuis ben..
het is op vrijdag 14 februari !


Vandaag schilderen we de besneeuwde bomen zoals in
het verhaaltje ,  'Ik wil een diamant'.
Hele mooie werkjes.

























De zon schijnt, juf Tania had toezicht en ze gaat iets vroeger naar buiten .. 
Ze heeft nog enkele klusjes te klaren zoals de kerstbomen
verzamelen.
Gelukkig zijn daar Donart en Kjell om haar te helpen !
Juf Tania is niet meer de jongste .....
In een mum van tijd liggen de bomen netjes opgestapeld
aan de schoolpoort.
Klaar om naar het containerpark gebracht te worden.








In de namiddag, had ik toezicht en ik hoor Juf Muriel brullen :
'Geert... Geert...Geert !!'
Geert komt met zijn auto volgeladen met kerstbomen
aangetuft.
Juf Muriel zet het op een lopen en staat te springen...
deed me denken aan kippetjes... eitjes leggen.... Pasen.... !
Eindelijk, Geertje heeft Juf Muriel gespot..
kan ook moeilijk anders....
Geert laadt de kerstbomen op en weg zijn ze...

                                                   .....dankzij juf Muriels hilarisch optreden ! 

                                                                                
Nu weten we dus, wie we moeten inschakelen als we mannelijke hulp nodig
hebben in ons klasje... 
Juf Muriel !
Want die weet als geen ander de aandacht van de man te trekken ...
en hoe  !!

3 opmerkingen:

  1. Ik ben misschien niet meer piepjong maar ik herinner me nog steeds elk detail (kan ik van juf Anne niet zeggen) Last van jong-dementie juf Anne !!
    Dus een korte rechtzetting : juf Muriel had toezicht toen ze Geerts aandacht probeerde te krijgen en wij, collega's stonden erbij en keken er naar. En ja, het leek op een 'kakeldans' Leuk om te zien en horen. Volgende keer moeten we beslist een filmpje maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Punt 1 : ik ben niet dement... wel SELECTIEF dement... ik herinner me enkel wat ik me WIL herinneren..
    Punt 2 : heb jij niet mee gedaan aan de wedstrijd 'Bloemenmeisje'.. voor de Ronde van Vlaanderen en Omloop van het Nieuwsblad... al nieuws???? HAHAHAHAHA ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best dat gek zijn niet pijn doet, ik zou niet echt zeggen een kakeldans , maar een mooi ballet:-)

    BeantwoordenVerwijderen