woensdag 5 februari 2014

Donderdag, 6 februari


                                                                         
Carintje, onze lieve buschauffeur wordt morgen voor
de 3de keer op korte tijd geopereerd !
We wensen haar heel veel sterkte !
Van harte beterschap !!
XOXO

Thema afwerken.
Juf Vera is jarig !!!
Heel veel zoentjes en een hele lieve knuffel !!!

De volledige kleuterafdeling komt even langs het secretariaat 
om haar een verjaardag
te wensen.


We verwennen haar met mooie tekeningen ...


Een heel leuk kaartje ...
een geschenkje...
en een allerleukst 'verjaardagschanson' !





Over de middag, bracht Juf Muriel haar lunch...


en keek ik de werkjes en bundeltjes van
mijn kleutertjes na..
onder veel gezucht van Juf Tania..
ze mompelde iets van 'gevederde vrienden'....
haar thema raakt niet van de grond..
de vogelhuisjes blijven leeg !






Juf Tania had een dipje...
en daar zijn 2 redenen voor ,

 Een ,  haar 'Cocoon' had zoals verwacht niet het gewenste resultaat en nu moet
ze vrijdag terug 'cocoonen'...
en 
Twee,  ze is bezig met in 'Top Secret' een carnavalpakje te maken,
 maar nu blijkt de maat niet te kloppen..!
Ze moet nu opnieuw beginnen in een maatje groter.... 


Als we vragen, welk pakje ze wil...
kijkt ze heel donker en weigert ze te antwoorden.
Enkel hints wil ze geven.
Deze morgen om 6u15 !! gaf ze me mijn eerste
hint : 'Kook nog wat in je sop !'
Raar !
Ik heb al alle collega's op haar afgestuurd om
haar 'geheim' te ontfutselen..
maar haar lippen lijken wel verzegeld !!!

Ze is nu  ook gaan shoppen in mijn favoriete winkel..
en wat zag ik aan haar kapstok hangen..
een jasje met een 'pieteke'....
Neen, ons Tania is niet in haar gewone
doen...




Proper als ze is, wou ze al dezelfde dag 'het pieteke' wassen.
Haar oogjes zijn niet meer zo fris als ze waren, dus 
ik heb me maar opgeofferd
om de minuscuul kleine
lettertjes te lezen..
 (met 2 brillen, mijn ogen zijn ook niet meer dat !)
Zo was ze gerust en wist ze hoe ze het beest mocht wassen..


Wat ik al niet doe, om mijn jongere collega weer blij te zien..

en Juf Muriel.... die knabbelde onverstoorbaar verder
aan haar 'slaatje gezond'....
heel verstandig !


Na al het harde werk dat mijn kleutertjes leverden de laatste weken,
mochten ze vrij spelen in de namiddag.
Volgende week nieuw thema dat ze zelf kozen !

'Verkleedkist ! ...sprookjes... prinsen..
prinsessen,.. piraten,..ridders...'
Prettig weekend !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten