vrijdag 7 februari 2014

Maandag, 10 februari

                                                                           
Nieuw thema !
De kleutertjes wilden wel eens 'leren' over sprookjes.
Dus breng ik mijn verkleedkoffer mee,
mijn Disneyprulletjes, mijn video's, mijn sprookjesboek en 
mijn Disneyboeken !
Ik kijk er echt naar uit,
want ik vind dit zelf een heel leuk thema !

De kleuters bepalen zelf welk sprookje ze vandaag willen horen.
Tegen het einde van het thema, zullen ze een heel sprookjesboek
hebben gemaakt !

Caintje, onze lieve buschauffeur, werd vrijdag voor de 3de keer
op korte tijd geopereerd !
Ze staat voor een lange revalidatie !
We wensen haar heel veel beterschap !
Binnenkort ga ik haar eens bezoeken, met
een geschenkje en tekeningen van mijn kleutertjes !
Ik breng haar ook op de hoogte van alle gekkke
capriolen van mijn collegatjes..
Juf Tania op kop !
En uiteraard vertel ik haar alle nieuwtjes
uit het kleuterblok !
Veel beterschap !!
XOXO

PS
Ik heb het HELE weekend juf Tania niet kunnen bereiken..
haar gsm staat uit..!
'The person you have called, could not be reached'..
dit krijg ik steeds als ik haar bel..
Zit ze in Engeland...?
Ook haar vaste lijn blijft stil...
om gek van te worden...


Ik bracht al mijn sprookjesspulletjes mee !






De kleutertjes kozen voor 
'De kleine zeemeermin'


We maken een sprookjesboek !
Vandaag ons eerste blad :
een tekening van Ariel, de kleine zeemeermin.
















In de namiddag was er een luisteroefening.
Een CD met het verhaaltje en de liedjes van Ariel.


De kleutertjes begonnen spontaan
mee te bewegen op de muziek en
zongen de liedjes mee !








Daarna werden ze ridder, prins en prinses.











De meisjes hadden weinig zin in speeltijd, want ze hielden
een 'koninklijk' feest....volgens Renee, met de gsm welliswaar !

Over de middag zette ik Juf Tana af aan de 'wasserette'..
Onze klaspoppen Odil en Emile hadden een sopje nodig.
Er zat een 'geurtje' aan..
Dank je Juf Tania om ons Emilke ook mee te wassen !



In de namiddag zaten ze broederlijk naast elkaar op de verwarming te drogen ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten