dinsdag 18 februari 2014

Woensdag en donderdag, 19 en 20 februari

                                                                     

Vandaag prikken we een hartje voor ons sprookjesboek!




We knippen onze toverspiegel.


We maken 2 rekenwerkjes... 
+1    en     -1



Taalwerkje :
Letters herkennen en inkleuren.
Rekenwerkje :
Cijfers herkennen en inkleuren.


Alle werkjes samenbundelen.

Ondertussen ben ik diep teleurgesteld...
ik mag NIETS weten van de kostumes van mijn collega's !!
Arme ik, ik  ben zo goed om hen ALLES te vertellen..
en dit is mijn dank !!
Juf Tania zwijgt in alle talen, Juf Muriel haast zich haar klas in als ik 
haar iets vraag en 
Juf Annelies, is piepjong .. en springt als een dartel veulen over de bank,
ook haar klas binnen !
Gelukkig is daar Juf Inge die me begrijpt...
maar ja, zij is vrij op donderdag..
dus ik sta alleen..
Ook Gerda, de poetsvrouw, kan me niet helpen, want ook zij
krijgt het deksel op de neus als ze iets vraagt...!
'Only, the lonely'...dus !
Als ik heel triestig kijk en Juf Tania
vertel dat ik echt niet weet wat aan te trekken op carnaval..
(in de hoop dat ze me verklapt wat zij zal dragen)
stelt ze voor om als
'Den Dikken en den Dunnen '
 te gaan..

en je kan al raden wie weer 'den dikken' mag spelen...


Ze heeft nog een ander subliem idee..
'Gilles de Binche'.. waar ze dat haalt, zal me een worst wezen,
maar zo wil ik er ook niet bijlopen...


of zo...


Ik heb haar aangeraden om toch maar eens naar de oogarts te gaan..!!!

Want toen ik thuiskwam, kreeg ik een verontrust telefoontje
van de verantwoordelijke van de autokeuring in Eeklo..

ik citeer..


"Dit kan echt niet meer..
je  niet meer zo jonge collega..
Mevrouw De Moor heeft het weer gedaan.....
Niet voor niets wordt ze de schrik van
de autokeuring genoemd...
Eerst reed ze  2 kegels aan flarden bij het binnenrijden van de
autokeuring, daarna moesten de
werknemers rennen voor hun leven, want haar karretje belandde bijna in 'de put'.
Toen ze op de 'brug' moest rijden
foeterde ze een werknemer uit, dat de brug te klein!!! was
voor haar karretje !!"



Nu moet je weten dat ze 
met een wel heel klein economisch modelletje rondtuft !!! 
Ik heb dan maar de arme man gerustgesteld en hem
beloofd om de directie te verwittigen
en te zorgen dat ze vanaf nu economisch rijdt
...met de trein...!
Ik zal haar wel voor alle veiligheid een fluohesje meegeven !!

Uren later...
Gespot....
Juf Tania's boompje...


Tijdens haar vrij uurtje, was ons Tania ijverig aan het werk..
Boompje bijwerken ?
Nickje denkt er het zijne van...


In de namiddag bracht Killian zijn boekje mee en de kleutertjes
wilden luisteren naar het verhaaltje van
 'Peter Pan ' 





Toen Juf Tania het nodig vond om ons eens te komen bezoeken..
lees 'controleren'.....


Ik kreeg het direct weer aan mijn heupje ...
en van de kleutertjes mocht ik mijn been voor éen keer
op de tafel leggen..
wat me al vlug een strenge blik van Juf Tania opleverde !


Eindelijk vertrok Juf Tania... waarschijnlijk om nog eens naar
haar troosteloze 'gedichtenboom' te gaan zien,
en kon ik beginnen aan het verhaaltje 
'Peter Pan'.

Maandag vertel ik verder.
Bij Juf Kelly mogen ze ook een sprookje kiezen.

Prettig weekend..
en voorzicht op de weg ...
want ook Juf Tania tuft ergens rond
op onze Vlaamse wegen....!
XOXO

1 opmerking:

  1. Beste collega,
    Met de beste bedoeling wou ik je inspireren voor het verkleedfeest van donderdag 27/2.
    Laurel en Hardy leek me ok - jammer dat je het zo opvat ! Ik kan maar moeilijk Olliver Hardy spelen - past niet echt bij mijn constitutie ! Je mag al blij zijn dat je niet degene moet spelen die op de piano zit te tokkelen met zijn slaapmuts.
    Je allerbeste collega sinds jaar en dag !
    PS : trouwens wie tekende voor jou dat mooie hart ??? Moi !!!

    BeantwoordenVerwijderen