maandag 16 november 2015

Dinsdag, 17 november

                                                                          
                                                                Een ansichtkaart van Pietje..




Hallo lieverds, 
Terwijl ik wacht op mijn vlucht heb ik Brussel verkend.

Wat een bruisende stad !

Hier heb ik de lekkerst frietjes met mayo gegeten - 
Ok, niet zo fijn voor de lijn .. maar o zo lekker !!! 
Meteen heb ik het lekkerste snoepgoed geproefd : 
babelutten, cuberdons, pralines en Brusselse wafels met een toefje slagroom. 
Ook de Belgische bieren zijn hier verschrikkelijk lekker.

Meteen heb ik de hoofdstad van Europa ontdekt
met zijn Manneke Pis 


(leuk ventje trouwens, ik neem meteen zo'n beeldje mee naar Spanje)
en het Atomium met zijn 9 bollen is een prachtgebouw.
Alleen vraag ik me af hoe je daar in hemelsnaam op klimt ??!! 


Ik sluit mijn briefje af - want ik moet me reppen. 
Straks vertrekt mijn vliegtuig !
Salut mes copains,
Piet 
Xxx
                                                                               
                                                                                 
                                                                                  

                                                              De Brabançonne weerklinkt...


                                                                              
                                     
                                      Pietje bracht 2 mooie schudbollen mee uit Brussel.
                                                        En die zaten in de brievenbus !

                                                        
                                                Leonietje heeft haar K3 kleedje aan.
                                                                          
                                                                          

                                                 Er zijn mooie boekjes over Sint en Piet...

                                                                     

                                                                            
                                 Viyana heeft de grootste pret als ze een boekje kiest met Sint
                                                   in badpak aan het zwembad !

                                                                     

                                     Na het verhaal...werken.... schrijfoefening 'S' van Sint.

                                                                   
                                                            Portret van Sint : schilderen.

                                                                      


  

                                                                       
                                             Tijdens de speeltijd... Geertje gaf 'techniekles'...
                                                                     Electriciteit. 
                                                 Als dat maar goed komt... Juf Tania probeert Geertje
                               te helpen door hem een duwtje te geven als hij bij de draad
                                             niet kan... ik durfde niet te kijken.....
                                                               


                                                                                  


                                                                  

                                                                     


                                                  De kleuters waren éen en al oor !!
                                                                   


                                    Na de speeltijd was er nog cake en chocolademelk van Thalita.
                                                                         
                                              We wachten vol spanning op een volgende brief van Pietje..
                                                           ik wil eigenlijk wel mee met Pietje..
                                                                       een wereldreis.. WAW !
                                                                               


                                                                          
                                                                  




                                                Zou ik meemogen van Juf Tania....
                                                                         

Geen opmerkingen:

Een reactie posten