zaterdag 21 november 2015

Maandag, 23 november

                                                                        
Brief van Reispiet :

Hello,

Het regent onophoudelijk !
Maar dat weerhoudt er mij niet van om mijn beste vriend 'Peter'
 (uitspreken met een Engels accent)
te bezoeken. 
We bezoeken de Tower of London, de Big Ben en wat te denken van Windsor Castle.
Ik ben in mijn nopjes want ik heb nog nooit zoveel schoorstenen op één plaats gezien.
De nachten zijn koud dus drinken we een glas Schotse Whiskey.

Peter trekt dan zijn Schotse kilt aan - typische klederdracht- en speelt dan op de doedelzak.
En op lange winteravonden zoals deze vertelt Peter de meest griezelige verhalen ..
over het Meer van Lochness en het monster Nessie ... brrrrrr

Groetjes, 
Piet 

PS : Ook in Engeland - Schotland en Ierland hebben ze leuke souvenirs.

Ik ben in ieder geval klaar om te vertrekken...
ik heb mijn kilt en mutsje op..

 

 En ja hoor er ligt weer een briefje.

En ook een cadeautje ! 



Niet éen maar 3 souvenirs..
3 schudbollen, Londen, Ierland en Schotland !
Wat een lieve flinke Piet toch !


 



Juf Joke controleert of ik een echte 'Schotse' ben..
het heeft iets te maken met een onderbroekje...



In de namiddag komt de mama van Leonie een verhaaltje
vertellen..
'Sint heeft luizen'.


 Dankjewel, Lieve mama.



 Er zijn nu reeds 8 schudbollen...

 
Na  het voorleesmomentje, beginnen we te schilderen.
We knutselen een Pietje en beginnen met ziijn buikje !
Ondertussen maken mijn allerliefste' collega's me gek.

Niet alleen Juf Tania knutselt dozen in elkaar, nu begint Juf Joke ook al..
'een snoepensintendoos'... bij Juf Tania..
kan het nog gekker?
En Juf Joke een driedimensionale Sint....
wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Nu beginnen ze ook al te fluisteren over kerstdozen...
Het is een complot !
Ik wordt echt gek... 
Maar wacht maar
ik vindt ook wel iets uit !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten