zaterdag 21 november 2015

Woensdag, 25 november


                                                                   

Brief van Reispiet : 

Olla Amigo's,
Ik ben er .. het land waar Sinterklaas woont .. Spanje !
Vandaag ontmoet ik Pedro tijdens een voetbalmatch van Real Madrid tegen FC Barcelona. 
Pedro is een echt voetbalgek ! 
Eveneens houdt hij van de Spaanse zon en zwemmen in de zee. 
Hij houdt van Flamenco-dansen met Conchita - de huishoudhulp van Sint
en van Spaanse muziek met castagnetten?
Het liefst plukt Pedro elke dag verse mandarijnen. 


Pedro lust bijna alles maar bovenop zijn verlanglijst staat toch paëlla met cava.
En van een Siësta kikkert hij helemaal op ! 
Af en toe gaat hij naar de arena om het stierenvechten te bekijken maar dat mag Sinterklaas niet weten ! 
Eviva Espagna !!! 
Piet 
Xxx 

PS : een souvenir ?? Oeps .. vergeten !! 
Is er post... of niet ?? 
 
Ja hoor, een briefje en....er is toch een mooie schudbol !
Dus toch niet vergeten!!



Ik heb mijn mooiste flamenco kleedje aan en mooiste 
schoentjes... zwarte met rode zooltjes... 









2 flaminco danseressen in de leer...




Juf Tania hervindt haar jeugd...
mooie herinneringen uit de tijd, lang, lang geleden
dat ze naar stierengevechten ging... en een
mooie matador leerde kennen..
Antonio was zijn naam.


 
 Leonietje doet graag mee.. ze was onlangs nog in Tenerife .

 
 Juf Joke heeft er zo haar mening over
......deze juf op jaren... krijgt kuren !

 
Plots grote paniek, ik ben mijn mooie schoentjes kwijt...!


 Juf Joke is ermee gaan lopen !
Maar Pietje heeft het gezien ... 


 Op vraag van de kleuters vertel ik nog eens
het verhaaltje over het zieke paard van Sint.
Daarna schilderen we het hoofd van zwarte Piet.


Morgen maken we een mutsje en een kraag,
en werken we het hoofdje af met
oogjes en een mondje en Pietje is klaar.

Volgende week maken we
.. een 'surprisezakje' van Sint ! 
Ik ga de concurrentie aan met Juf Tania's.. 'sintendoos' en
juf Jokes driedimensionale Sint..
Voila !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten