dinsdag 17 september 2013

Dinsdag, 17 september


                                                 Uitstap naar Gent ! 

                                         


                                     Onder een dik wolkenpak , maar af en toe een beetje zon, 
                                                       vertrokken we naar Gent !
                                   Toen de kleutertjes een oud verroest schip zagen, riepen ze :
                                                                       'We zijn er !'
                                             ' Nee, hoor ' pruilde ik, 'daar zet ik geen voet op .... '
                                                            waarop  Fee laconiek antwoordde  ....
                                                        'En op een speedboot wel ??????'
                                                Wedden dat Juf Tania haar dit influisterde !

                 

                                                                           

                                                   Het Gravensteen.

                                                                           








De indrukwekkende poort.




Juf Koby ging mee als begeleiding, dankjewel !






                                                         Juf Tania waant zich de prinses van het kasteel...
                                          met Juf Koby aan heer rechterhand regeert ze 
                                                                        over het Gentse land...
                                                                      een echt 'Mieke van Gent'....
                                                   
                                                                                  





                                                              
                                                                         
         






Het harnas... Kato ontdekte dat de hand ontbrak....
      in de strijd gebleven.





                                             Juf Tania laat Odfil kennismaken met de Gentse 'skyline'...
                                           Ook Juf Kelly was van de partij, dankjewel om mee te gaan...

                                                                                   






Rienzo vindt het leuker zo....





                                                             Eventjes uitrusten.
                                                                                       


Jonkvrouwen op het balkon....



Juf Tania deed een 'vakkundige' uitleg over de guillotine...
waarop Juf Kelly in lachen uitbarstte !




De vergeetput... centjes gooien en een wens doen!
Vroeger was het anders!



Daarna gingen we varen op de Leie met de bootjes .



De papa van Juf Koby was onze kapitein ! 
Dankjewel !







De 'oldies' van het Kleuterblok.

Varen onder de treurwilg.







  
                                                                                    







                                                                                     

                                                                                     





Ik als oudste juf van het kleuterteam, ben op stap met gekke collega's...


                                                      Juf Tania in een gekke bui.....als sirene van het schip.
                                                                                    

 en Juf Kelly... die waande zich Mary Poppins...


Onder een samenzwerende blik  waren ze reeds de 
volgende uitstap aan het plannen....



Kjell keek heel bedenkelijk !







'Nog een kasteel' riep Fee .
Waarop juf Kelly uitlegde dat dit het vroegere
tolhuis was.... flinke Juf !



Jasper,... kapitein voor éen dag !




En Odil, die zag dat het goed was.




Lieve, uitbundige Kjell...
Juf Tania zal deze nacht van je dromen.....



Eventjes uitrusten en lunchen in ons klasje.

Voila, ik ga me nu in mijn luie zetel ploffen,
ik ben moe, heel moe!
Morgen wacht er me terug een drukke dag.
Ik heb thuis nog 'prinsessen' verkleedkleren
van mijn dochtertjes, 
maar jammer genoeg geen ridderkleren !
Daarom beloofde ik mijn kleutertjes om
morgennamiddag naar de Feestwinkel
in Oudenaarde te rijden...
om ridderkleren, voor mijn jongetjes.
Benieuwd of ik Juf Tania zo gek
krijg om me te
vergezellen.
Hopelijk heeft ze een goede nachtrust gehad !
 
Juf Kelly en Juf Koby, dankjewel om ons te begeleiden en
wie weet, misschien tot een volgende keer !!!
xoxo
 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten