woensdag 4 december 2013

Woensdag, 4 december


                                                                         

Olla amigo's, 
Jongens, jongens .. wat is het toch koud 's nachts .. dit is bibberen. 
Gelukkig zorgt jullie klusjesman Geert ervoor dat het telkens gezellig warm is in jullie schooltje. 
 Er heerst een heel gezellig sfeertje onder de Pieten : 
Knutselpiet knutselt in jullie klasjes. 
Speelpiet controleert het speelgoed en kijkt of alles goed gesorteerd én opgeruimd is.
Muziekpiet draait 'golden oldies' speciaal voor Sint
De klimpieten oefenen nog wat op het dak van jullie school.
Smulpiet duikt de koelkast in ..
en ik, Keukenpiet probeer nog enkele lekkere gerechtjes uit. 
Maar voorbije nacht hadden we iets ergs voor.. 
Wie heeft voor jullie school de stenen weggenomen en een diepe put gegraven ?? 
Sinterklaas, de arme man had dit niet opgemerkt en stortte de dieperik in. 
Zijn mantel en kleed helemaal besmeurd en zijn mooie witte baard zat onder de modder. 
Sint heeft zijn heup bezeerd .. hopelijk heeft hij niks gebroken .. 
want dan kan hij onmogelijk op bezoek komen bij jullie.  
Hij jammerde de hele nacht door maar tegen de morgen liep het al wat beter. 
"Keukenpiet, maak je een lekker ontbijt voor me klaar !" vroeg Sint.
"Een lekkere croissant, een sapje .." 
De croissant vond Sint lekker, maar het sapje .. 
Proef maar ! Ik weet niet wat er fout is maar het smaakt niet ! 
Zorgen jullie voor een fris, zoet sapje ?? 

Te quiero
Keukenpiet 






In deze put lag Sint...

Vandaar zijn krukken...
hij heeft het aan zijn heup... ik weet er van mee te spreken....

Is dit het sapje dat Keukenpiet klaarmaakte voor Sint ?


Jakkes, wat ruikt dit vies....



Fee en Thibo vinden dit best leuk !



Voor éen keer staat Juf Tania met de mond vol tanden...
ze weet niet hoe de fruitpers te gebruiken !
Dit is een moment om te onthouden !



Nog goed dat 'de jeugd' te hulp schiet !



Dan maar sap van appeltjes proberen te persen....
nog een probleempje ?
Geen electriciteit ....
Geen nood, ik vlieg naar de 'plonkast' en op 1,2,3
is er terug electriciteit !
Ja, ja mijn wegen ( en talenten) zijn ondoorgrondelijk !




Voila, vers geperst sap voor Sint !



Iedereen mag proeven !



Kato vindt het super lekker .



Ook Jasper vindt het lekker.

                                               Wat een luxe, Nick en de meisjes drogen af !


Hilariteit alom, toen ik zei, dat ik mijn vaatwas zou verkopen
en hen meenemen naar mijn huis voor de afwas !

Na de speeltijd wordt er gewerkt .
Speelgoed knippen voor de zak van Piet.







Yari weet niet wat eerst te knippen !



Emileke vindt het leuk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten